Metrikler
Eğitim Bilgileri
2015 - 2021
2015 - 2021Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Okulöncesi dönemde çocuğu olanların ana babalık davranışlarının çocuk ve ana baba özellikleri açısından incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2015
2015Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde özyeterlilik ve stresle başa çıkma stratejilerinin bilişsel esnekliği yordama düzeyleri
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Geştalt Terapi Eğitimi
Mesleki Eğitim
Geştalt Terapi Derneği
2017
2017Deneyimsel Oyun Terapisi
Mesleki Eğitim
İstanbul Psikolojisi
2016
2016Psikodrama Eğitimi
Mesleki Eğitim
Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü
2013
2013Bilişsel Davranışçı Terapi
Diğer
Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği
Araştırma Alanları
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2021 - 2024
2021 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2013 - 2021
2013 - 2021Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Araştırma Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Psychological Well-Being and Emotion Regulation as Predictors of Doomscrolling
DOĞAN LAÇİN B. G., Kiye S.
Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal
, cilt.15, sa.77, ss.393-403, 2025 (Scopus, TRDizin)
2024
20242. Parenting Behaviors and Parental self-efficacy: A comparative study of parents of children with intellectual disabilities and typically developing children
Laçin E., Doğan B. G.
Journal of Intellectual Disabilities
, cilt.28, sa.4, ss.885-897, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Latent profile analysis of earthquake victims: doomscrolling, psychological well-being, emotion regulation and resilience
Kiye S., Dogan B. G., Coşkun F.
Current Psychology
, cilt.43, sa.44, ss.33867-33877, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Özel Gereksinimli ve Tipik Gelişim Gösteren Okulöncesi Dönem Çocukların Ev Okuryazarlık Ortamları Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
LAÇİN E., DOĞAN LAÇİN B. G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, ss.912-956, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Abbreviation of parenting behaviors and temperament in children scales using genetic algorithms
Doğan Laçin B. G.
CURRENT PSYCHOLOGY , cilt.1, sa.1, ss.1-5, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20236. Özel Gereksinimli ve Tipik Gelişen Çocukların Ebeveynlerinin Ana Babalık Davranışlarının, Ev Okuryazarlığı Yaşantılarına Etkisinin İncelenmesi
LAÇİN E., DOĞAN LAÇİN B. G.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, ss.78-90, 2023 (TRDizin)
2023
20237. SOSYAL DESTEĞİN MUTLULUK, YAŞAM DOYUMU VE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI
DOĞAN LAÇİN B. G., YILMAZ Y., İŞGÖR İ. Y.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, ss.13-26, 2023 (TRDizin)
2023
20238. THE MEDIATING ROLE OF MINDFULNESS IN THE RELATIONSHIP BETWEEN HIGH SCHOOL STUDENTS' LONELINESS AND SOCIAL MEDIA ADDICTION LEVELS
DOĞAN LAÇİN B. G., TURP H. H.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. A Study on Parents Emotion Regulation Skills, Self-Awareness, and Cognitive Flexibility Levels
DOĞAN LAÇİN B. G., TURP H. H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.9, sa.4, ss.785-796, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. The Prediction of Psychological Resilience by Fear of Happiness and Ruminative Thoughts
İŞGÖR İ. Y., YILMAZ Y., DOĞAN LAÇİN B. G.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.3, ss.195-206, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Beliren Yetişkinlik Dönemindeki Gençlerin Bilinçli Farkındalık ve Duygu Düzenleme Düzeylerinin Üst Duygularını Yordama Gücü
DOĞAN LAÇİN B. G., TURP H. H.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.51, sa.2, ss.1359-1376, 2022 (TRDizin)
2022
202212. ÇOCUKLARDA MİZAÇ ÖLÇEĞİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI
DOĞAN LAÇİN B. G., YALÇIN İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.61, ss.367-389, 2022 (TRDizin)
2022
202213. GEŞTALT TERAPİ YAKLAŞIMINA GÖRE “KENDİLİK”
DOĞAN LAÇİN B. G.
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.9, ss.173-180, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Ana Babalık Davranışları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DOĞAN LAÇİN B. G., YALÇIN İ.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.1942-1963, 2021 (TRDizin)
2020
202015. The predictors of the negative self-concept in the puberty, adolescence, and emerging adulthood stages: The roles of the irrational beliefs, egocentrism, and gender
SEVİM S., AŞÇIOĞLU ÖNAL A., AVŞAR V., DOĞAN LAÇİN B. G.
Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi , 2020 (TRDizin)
2020
202016. Ana Babalık Davranışlarını Belirleyen Özelliklerden Biri: Evlilik Doyumu
DOĞAN LAÇİN B. G.
International Journal of Barrier Free Life and Society , cilt.3, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Farklı Yaşlardaki Gençlerin Benmerkezlilik Eğilimleri ve Akılcı Olmayan İnançlarının Karşılaştırılması
SEVİM S., DOĞAN B. G., AŞÇIOĞLU ÖNAL A., AVŞAR V.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.52, ss.685-712, 2019 (TRDizin)
2019
201918. Üniversite öğrencilerinde öz-yeterlilik ve stresle başa çıkma stratejilerinin bilişsel esnekliği yordama düzeyleri
DOĞAN B. G., YALÇIN İ.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.358-371, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201819. Kariyer Yelkenlisi Modeline Dayalı Grupla Müdahale Programı
DOĞAN B. G., Yeşilyaprak B.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.185-192, 2018 (TRDizin)
2018
201820. Üniversite Öğrencilerinin Tekrarlı Düşünce ve Mantık Dışı Düşünce Düzeylerinin Anksiyete Düzeylerini Yordama Gücü
DOĞAN B. G., DEMİR E.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.5, ss.1469-1478, 2018 (TRDizin)
2015
201521. Predicatives of the Workers’ Burnout Level: Life Satisfaction and Social Support
DOĞAN B. G., LAÇİN E., TUTAL N.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.191, ss.1801-1806, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. SIRALAMA DÜZEYİNDEKİ ÇOK KATEGORİLİ VERİLERİN SINIFLAMALI TEPKİ MODELİNE GÖRE MODEL UYUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
BALTA E., UÇAR A., DOĞAN LAÇİN B. G.
Uluslararası VIII. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Okulöncesi Dönem Çocukların Anne ve Babaların Davranışlarının İncelenmesi
DOĞAN LAÇİN B. G.
IX. International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20213. Efficient Abbreviation of Lengthy Scales Using Genetic Algorithms
BULUT H. Ç., DOĞAN LAÇİN B. G., ALPAYAR Ç.
7. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ (EPOD), Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Okulöncesi Dönemde Çocukları Olan Ana Babaların Ana Babalık Davranışlarının Araştırılması
DOĞAN LAÇİN B. G.
EJERCongress2021, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2017
20175. KARİYER YELKENLİSİ MODELİNE DAYALI GRUPLA MÜDAHALE PROGRAMI
DOĞAN B. G., YEŞİLYAPRAK B.
EYFOR, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Farklı Yaşlardaki Gençlerin Bilişsel Çarpıtmalarının İncelenmesi
SEVİM S., AŞÇIOĞLU ÖNAL A., DOĞAN B. G., AVŞAR V.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Üniversite Öğrencilerinin Tekrarlı Düşünce ve Mantık Dışı Düşünce Düzeylerinin Anksiyete Düzeylerini Yordama Gücü
DOĞAN B. G., DEMİR E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3240-3242, (Özet Bildiri)
2015
20158. Üniversite öğrencilerinde öz yeterlilik ve stresle başa çıkma stratejilerinin bilişsel esnekliği yordama düzeyleri
DOĞAN B. G., YALÇIN İ.
XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 4 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2014
20149. Examınıng Of The Specıal Educatıon Teacher s Burnout Levels
DOĞAN B. G., LAÇİN E.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 29 - 30 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2014
201410. Predicatives of the Workers’ Burnout Level: Life Satisfaction and Social Support
DOĞAN B. G., LAÇİN E., TUTAL N.
9th World Conference on Educational Sciences, 6 - 09 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Ailenin Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Aile Çeşitleri ve Modelleri
DOĞAN LAÇİN B. G.
Ailede İletişim, Betül Gökçen DOĞAN LAÇİN, Editör, Nobel Yayınevi, ss.1-9, 2022
2021
20212. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğun Durumunu Kabul Etme, Onun Güçlü ve Zayıf Yönlerini Anlama
DOĞAN LAÇİN B. G.
Özel Öğrenme Güçlüğü Aile Rehberliği, Kürşat Öğülmüş, Editör, Nobel Yayınevi, ss.55-68, 2021
2020
20203. Bebeklik Dönemi Uyum ve Davranış Sorunları (0-2 Yaş)
DOĞAN LAÇİN B. G.
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları, Okan Bilgin, Süleyman Akçıl, Editör, Nobel Yayınevi, ss.72-98, 2020
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Increasing The Quality of Special Education Services for Inclusive Education
1. Çerçeve Programı Projesi
Doğan Laçin B. G., Laçin E., Alatlı R., Taşlıbeyaz H. F., Ceylan M., Demir Ş.
2016 - 2017
2016 - 2017ERGENLERİN AKILCI OLMAYAN DÜŞÜNCELERİ, ERGEN BENMERKEZLİLİĞİ, BİLİŞSEL ESNEKLİK DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK SORUNLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Doğan Laçin B. G., Avşar V., Aşçıoğlu Önal A., Sevim S.(Yürütücü)