Ergenlik Dönemi İnanç Problemleri Riskine Karşı Ailelerin Süreci Yönetme Yeterliliklerinin Geliştirilmesi Projesi


Creative Commons License

Yüner H., Yakut S. (Yürütücü)

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2022

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2021
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2022

Proje Özeti

Aile, içinde bulunduğu toplumun yapısının, kültür ve değerlerinin kodlarını kendi bünyesinde taşıyan ve bu kodları çocuk yetiştirme misyonları ile geleceğe aktaran en önemli kurumsal yapıdır (Kır, 2011). Aile; çocuğun doğum öncesinden başlayan ve bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemine uzanan süreçte bir gelişim şemasında rolü ve önemi baskın olarak hissedilen en önemli kurumsal yapıdır (Aslan, 2002). Çocuğun fizyolojik ihtiyaçları yanında sevgi gibi psikolojik ihtiyaçlarının karşılanması; saygı, hoşgörü, adalet gibi sosyal ve etik değerlerin kazandırılarak toplumda kimlik ve kişilik inşasına katkı sunması yine ailenin çocuğu şekillendirme potansiyeline bir atıf niteliğindedir (Yavuz, 1983). Tabi ki ailenin çocuk üzerindeki bu potansiyelini sağlıklı ve amaçlara uygun olarak yürütebilmesi, bu konudaki bilgi ve yeterlilik düzeyiyle de yakından ilişkilidir (Tarhan, 2015). Bu bağlamda bilimsel araştırmalar ve birikimlerle şekillenen sağlık, iletişim, çocukluk ve ergenlik dönemi problemleri ve baş etme yolları, uzaktan eğitim gibi alanlarda uzman desteğinin olması, ailenin çocuklarını daha doğru yöntemlerle eğitmelerine ve her bakımdan daha sağlıklı şekilde geleceğe taşımalarına önemli katkılar sunacağı değerlendirilmektedir. Bundan dolayı projemiz, çocukların eğitimi ve geleceğe hazırlama konusunda ve özellikle dini şüphe ve sorgulamalara bağlı olarak inanç problemleri riskine karşı ailelerin yeterlilik düzeylerini geliştirme amacı taşımaktadır. İnancın bireyin psikososyal problemlerle baş etmede en önemli motivasyon unsuru ve içsel huzura referans niteliği taşıdığı (Aydın, 1996) ön kabulünden hareketle, ergenlik dönemi sürecinin en sağlıklı şekilde yönetilmesi açısından fevkalade önemli olduğu düşünülmektedir. Zira insan organizmasının bütünlük içerisinde olduğu gerçekliğinden hareketle, insanın fizyolojik, psikolojik, sosyal, zihinsel, dinî ve ahlâkî her boyutunun birbiriyle ilişkili olduğu ve her birinin diğerini pozitif/negatif etkileme potansiyelinin olduğu bilinen bir durumdur. Projemiz amaçları bağlamında ergenlik dönemi inanç problemleri riskinin dikkate alınması ve sürecin iyi yönetilmesi, hem toplumun yapı taşı ailenin korunması ve güçlendirilmesi, hem de ergenlik döneminin en ideal şekilde tamamlanarak geleceğe daha sağlıklı bir gençlik hazırlanması açısından önemli görülmektedir.