TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
Gelişen teknolojiyle
beraber yeni bilgi teknolojileri bilgi toplamak, saklamak ve göndermek için
benzeri görülmemiş faydalar sağlarlar. Bu teknolojiler; yaşamımızda daha kolay
ve daha güvenli olarak kullanılabileceği gibi kişisel ve gizlilik niteliği
taşıyan hakları da ihlal edebilecek biçimde kullanılabilmektedirler (Balkovich
ve ark., 2005).
Yoklama
öğrencilerin derse düzenli katılımını, iyi öğrenmenin ve başarının arttırılması
için yıllardır süregelen bir yöntemdir. Bununla birlikte öğrencilerin derslere düzenli
katılması öğretmenin ders anlatma motivesini arttıran bir etmendir. Kağıt
üzerinden alınan yoklamanın; zaman kaybı, dersin bölünmesi, yanıltıcı
bilgilerin yoklamaya işlenmesi gibi kötü yönleri bulunur. Yoklama verilerin
saklanması ve erişimi konusunda problemler yaşanmaktadır. Bu problemin
çözülmesinde teknolojiden yardım alarak veri kaybını ve manuel olarak
gerçekleştirilen işlemi ortadan kaldırmak gerekir. Teknolojide yaşanan
gelişmeler Covid-19 süreci sonrasında ortaya çıkan online sistemlere olan
ilgiyi de arttırmıştır. Yüz yüze derslerde yapılan manuel yoklama işlemi hem
süreci zorlaştırmakta hem de hijyenik açıdan zorluklar ortaya koymaktadır.
Bu proje kapsamında öğrenciler sistem
üzerinden yüzlerini tanıtabilme, derse katılım sağlama ve öğretmenin aldığı
yoklama geçmişine erişim gibi işlemleri gerçekleştirebileceklerdir. Sisteme öğretmen
girişi ekranıyla yeni ders oluşturma, yoklama ekleme, yoklama sonuçlarına
detaylı görebilme ve raporlama gibi işlemleri de rahatlıkla yapabileceklerdir.
Geliştirilen yoklama sistemiyle otomatik olarak
öğrenci takibi, sistematik öğrenci tanıma ve verilerin dijital ortama aktarılması
işlemleri gerçekleşmiş olacaktır.