Sayın A. N.(Yürütücü), Dursun S., Rüzgar D., Dagtekin U.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2022
Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını akıllıca değerlendirip, bütçelerini doğru
yönetebilme yetkinliğine sahip olma şeklinde ifade edilmektedir. Finansal okuryazarlık düzeylerinin
yükseltilmesi, aynı zamanda finansal okuryazarlık konusunda farkındalığının oluşturulması bireylerin finansal
durumlarını doğru bir şekilde değerlendirebilmeleri ve yönlendirebilmelerini mümkün hale getirmekte, finansal
sorumluluklar ve zorluklar ile başarılı bir mücadeleye olanak sağlayarak, yaşamdan duyulan tatmini
arttırmaktadır.
Bu bağlamda Bankacılık ve Sigortacılık Programında öğrenim gören önlisans öğrencilerinin finansal
okuryazarlık düzeyleri hakkındaki veriler anket yoklama yöntemi ile toplanacaktır. Toplanan veriler ışığında
bankacılık ve sigortacılık programında öğrenim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin öğrenim
gördükleri üniversiteler ve çeşitli demografik özellikler ışığında karşılaştırılacaktır.
Çalışmamızın hipotezine göre benzer programlarda eğitim gören öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin
karşılaştırılması, ilgili bölüm finansal terminoloji eğitimi konusunda karşılaştırmalı fikir verecektir. Alınan
eğitimle birlikte yüksek bir finansal okuryazarlık düzeyinin makro dengeler açısından olumlu katma değerler
yaratacağı öngörülmektedir