TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Teknoloji giderek hayatın her alanına nüfuz etmektedir. Özellikle internet teknolojisi bilgisayarlardan akıllı cep
telefonlarına, günlük yaşamımızdaki tüm teknolojilerden giyilebilir teknolojilere kadar her alanda kendine yer
açmakta bununla bilirlikte eğlence, spor, ekonomi, sağlık, eğitim ve iş hayatı gibi alanlarda yaygınlaşmaktadır.
Bu çerçeve de yoğun teknoloji kullanımının ortaya çıkardığı sonuç bireylerin daha yetkin ve etkili teknoloji
kullanımını gerçekleştirmesi gerekliliğidir. Etkin ve etkili kullanım gerekliliği yüksek dijital okuryazarlığa sahip
olunmasını yadsınamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkarmaktadır.
Gelişen teknolojiye en hızlı refleks veren sektörlerin başında gelen finansal sistem ve bu sistemin en büyük
oyuncularından bankalar, dijitalleşme adımlarını zaman kaybetmeden atmaktadırlar. Finansal ekosisteminin
parçası olan müşterilerinde aynı hızda ve duyarlılıkta dijital sisteme entegre olması beklenilmektedir. Buradan
hareketle bu çalışmada teknolojik yetkinliği yüksek olan z kuşağının dijital bankacılık uygulamalarını kullanım
yoğun dijital okuryazarlık özyeterlilik çerçevesinde belirlenemeye çalışılacaktır.
Bu bağlamda Yozgat Bozok Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerinin dijital okuryazarlık özyeterlilik algı
düzeyleri ve dijital bankacılık kullanım yoğunluğu hakkındaki veriler anket yoklama yöntemi ile toplanacaktır.
Toplanan veriler ışığında öğrencilerin dijital okuryazarlık özyeterlilik düzeyleri ile dijital bankacılık uygulamalarının
kullanım yoğunluğu çeşitli demografik özellikler ışığında karşılaştırılacaktır.
Çalışmamızın hipotezine göre yüksek dijital okuryazarlık algısına sahip olan bireylerin dijital uygulamaları
kullanım yoğunluğu hakkında bilgi verecektir.