Kavgacı A. K.(Yürütücü), Yurtbakan E.
TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Okul öncesi dönemde çocuklar; okullarda ögretmenleri, evlerde ise
anne ve babaları ile görsel okuma veya etkilesimli okuma gibi okuma
çalısmaları yürütmektedir. Çocukların evlerinde ebeveynleri ile
yürüttügü okuma çalısmaları sayesinde erken okuryazarlık gibi
bilissel becerilerinin arttıgı görülmektedir. Ebeveyn ve çocuk
arasında evde gerçeklestirilen okuma faaliyetlerinin aile içi iletisime
yansımalarının nasıl oldugu merak edilmektedir. Bu önemle
çalısmada, babaların çocuklarıyla birlikte okuma tutumlarının
çocuklarıyla olan iliskilerine yansıması incelenecektir. Bu amaç
dogrultusunda çalısmada iliskisel tarama deseninden
yararlanılacaktır. Çalısmaya uygun durum örnekleme yolu ile okul
öncesi dönemde çocugu olan 200-400 baba dahil edilecektir.
Arastırmanın amacına uygun olarak Yurtbakan (2022) tarafından
gelistirilen “Ebeveyn ile Çocugunun Birlikte Okuma Tutumu Ölçegi”
ile Uzun ve Baran (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Çocuk
Ebeveyn Iliski Ölçegi” kullanılacaktır. Elde edilen veriler SPSS 21.0
programı ile analiz edilecektir. Okul öncesi çocukların babalarından
elde edilecek olan çocuklarıyla birlikte okuma tutumları ve çocukları
ile iliskileri öncelikle demografik özelliklerine göre istatiksel olarak
farklılasma durumları test edilecek devamında ise babaların
çocukları ile birlikte okuma tutumlarıyla çocukları ile iliskileri
arasındaki durum analiz edilecektir. Sonuçlar dogrultusunda
önerilerde bulunulacaktır. Arastırma süreci; alanyazın taraması,
verilerin toplanması, analizi ve raporlastırma olmak üzere dört
asamadan olusması planlanmıstır.