TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Bireylerin gelirlerini, birikimlerini ve yatırımlarını etkili bir şekilde yönetebilme yetkinliği olarak tanımlanan finansal
okuryazarlık, finansal farkındalığı artırarak bireylerin mali durumlarını doğru bir şekilde değerlendirmelerine ve
yönlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayede, finansal sorumlulukları etkin bir şekilde ele alarak yaşamda
karşılaşılan mali zorluklarla başa çıkma becerisi kazanılır. Finansal okuryazarlık düzeyinin artması, bireylerin
maddi durumlarını daha sağlam bir temel üzerinde yönetebilmelerini sağlar, böylelikle kişilerin yaşamdan daha fazla tatmin
elde etmelerine olanak tanır.
Finansal okuryazarlık serüveni ne zaman başlar ve ilk adımlar ne zaman atılır. Bu konuda Cambridge Üniversitesi’nde
(Whitebread ve Bingham, 2013) yapılan bir araştırmada parasal kavramların 3-4 yaşlarında başlayıp 7 yaşına kadar
finansal alışkanlıkların şekillendiği ortaya konulmuştur.
Bu bağlamda bu çalışma kapsamında okul öncesi dönemde yer alan 4-6 yaşa arası çocukları hedef alan finansal
okuryazarlık düzeyinin artırılmasına yönelik deneysel bir araştırma yapılacaktır. Çalışma, odak grup üzerinde yapılacak ilk test, eğitim
süreci ve eğitim süreci sonunda yapılacak son testten oluşacaktır. Toplanan veriler ışığında hedef yaş grubundaki çocukların finansal okuryazarlık
düzeyleri çeşitli demografik özellikler ışığında karşılaştırılacaktır.
Çalışmamızın hipotezine göre odak grupta yer alan okul öncesi dönemdeki çocukların finansal keşif eğitimi
sonunda finansal okuryazarlık düzeylerinde olumlu anlamda değişimin olması beklenilmektedir.