Paranın Sihirli Dünyası: Okul öncesi Çocuklar için Finansal Keşif


Dagtekin U.

TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2024
  • Bitiş Tarihi: Nisan 2025

Proje Özeti

Bireylerin gelirlerini, birikimlerini ve yatırımlarını etkili bir şekilde yönetebilme yetkinliği olarak tanımlanan finansal okuryazarlık, finansal farkındalığı artırarak bireylerin mali durumlarını doğru bir şekilde değerlendirmelerine ve yönlendirmelerine yardımcı olur. Bu sayede, finansal sorumlulukları etkin bir şekilde ele alarak yaşamda karşılaşılan mali zorluklarla başa çıkma becerisi kazanılır. Finansal okuryazarlık düzeyinin artması, bireylerin maddi durumlarını daha sağlam bir temel üzerinde yönetebilmelerini sağlar, böylelikle kişilerin yaşamdan daha fazla tatmin elde etmelerine olanak tanır. Finansal okuryazarlık serüveni ne zaman başlar ve ilk adımlar ne zaman atılır. Bu konuda Cambridge Üniversitesi’nde (Whitebread ve Bingham, 2013) yapılan bir araştırmada parasal kavramların 3-4 yaşlarında başlayıp 7 yaşına kadar finansal alışkanlıkların şekillendiği ortaya konulmuştur. Bu bağlamda bu çalışma kapsamında okul öncesi dönemde yer alan 4-6 yaşa arası çocukları hedef alan finansal okuryazarlık düzeyinin artırılmasına yönelik deneysel bir araştırma yapılacaktır. Çalışma, odak grup üzerinde yapılacak ilk test, eğitim süreci ve eğitim süreci sonunda yapılacak son testten oluşacaktır. Toplanan veriler ışığında hedef yaş grubundaki çocukların finansal okuryazarlık düzeyleri çeşitli demografik özellikler ışığında karşılaştırılacaktır. Çalışmamızın hipotezine göre odak grupta yer alan okul öncesi dönemdeki çocukların finansal keşif eğitimi sonunda finansal okuryazarlık düzeylerinde olumlu anlamda değişimin olması beklenilmektedir.