Yurtbakan E. (Yürütücü), Şenel Çoruhlu T., Aydoğdu İskenderoğlu T., Çelik M., Bektaş A., Kaya Ş., et al.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2023
Bu projenin amacı; sınıf
öğretmenlerinin öyküleyici metinlerden yararlanarak matematiksel problem kurma
becerilerini geliştirmektir. Sınıf öğretmenlerinin problem kurma becerilerini
geliştirirken; sınıf öğretmenlerine matematik dersini; fen bilimleri, sosyal
bilimler, Türkçe, oyun ve fiziki etkinlikler disiplinleri ile nasıl bağ kurabilecekleri
konusunda bakış açısı kazandırmaktır. Disiplinler arası bağ kurarken müze gibi
okul dışı öğrenme ortamlarından veya derslerde çocuklar için felsefe, STEM,
etkileşimli okuma, animasyon oluşturma, oryantiring gibi yenilikçi öğretim yöntemlerini
hem öğrenmelerini sağlamak hem de problem kurma konusunda bu yöntemlerden nasıl
faydalanabilecekleri konusunda farkındalık oluşturmaktır. Bu çalışmalar
sayesinde; sınıf öğretmenlerinin öncelikle problemi farketme, problem kurma ve
çözme, eleştirel, yaratıcı ve yansıtıcı düşünce gibi üst düzey düşünme
becerileri ile teknoloji kullanma becerileri geliştirilecektir. Böylece sınıf
öğretmenlerinin problem kurma konusunda kazandıkları deneyimleri, başta
sınıflarındaki öğrenciler olmak üzere okullarında veya görev yaptıkları
ilçelerdeki sınıf öğretmenleri ile paylaşmaları sağlanmış olacaktır. Projeye Trabzon
Ortahisar ilçesinden 7, diğer ilçelerinden 1 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam
24 sınıf öğretmeni dahil edilecektir.
Proje 15 Kasım 2022-18 Kasım 2022
tarihleri arasında Trabzon Faruk Başaran Bilim ve Sanat Merkezinde
yapılacaktır.
Proje ekibi; yürütücü, 10 eğitmen
ve 1 sağlık personelinden oluşmaktadır.
Projedeki sınıf öğretmenlerinin
problem kurma becerilerini geliştirmek için hazırlanan 7 etkinlik; akıl ve zeka
oyunları, öyküleyici metinlerden etkileşimli okuma, STEM, çocuklar için
felsefe, oryantiring, müze eğitimi, web 2.0 araçları yardımıyla animasyon
oluşturma yöntemleri ile ilişkilendirilmiştir.
Projenin amaçları doğrultusunda;
sınıf öğretmenlerinin problem kurma becerilerini ölçmek için ön-son test
çalışmaları ve sınıf öğretmenleri ile yapılan projenin yararlılığına ilişkin
yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Elde edilen sonuçlar uluslararası
bir dergide yayınlanmak üzere makale haline getirilecektir. Ayrıca sınıf
öğretmenlerinin süreç boyunca ürettikleri problemler kitap haline getirilerek
örnek olarak okullara dağıtılacaktır.