Aydın Akbuğa G. (Yürütücü), Kalaycı E., Cerit E., Aras Doğan Ş., Akıncı H., Uzdil N., et al.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2024
Afet sürecinde yakınlarını, evini kaybeden kişilere yapılması gereken psikoloijk ilk yardım, afetzedenin olası sorunlarının büyüyüp sonrasında aşamayacağı bir hale dönüşmemesi için önemlidir. Bununla birlikte insan ile doğrudan temas eden ve insan odaklı meslek grubu olan hemşirelik öğrencilerinin psikoloijk ilk yardım sürecine hakim olmaları afet sırası ve sonrasında sorun yaşamamaları için önem teşkil etmektedir. Bütün bu hususlar dikkate alındığında hemşirelik öğrencilerinin afet sürecinde psikoljik ilk yardımda bulunması afetzedelerin bu zorlu süreçlerinde destek almaları bakımından son derece değerlidir.
Bu bağlamda bu etkinliğin amacı ve kapsamı aşağıda belirtilmiştir:
Proje Amaçları
Bilinçli ve Hazırlıklı Gençler Yetiştirmek: Afetlerde psikolojik ilk yardım, hemşirelik öğrencileri için temel bir beceridir. Bu proje, öğrencilere afetlerde psikolojik destek sağlama konusunda farkındalık kazandırmayı amaçlar. Bu sayede, toplumsal bilincin artırılması ve afet anında sağlık hizmetlerinin daha etkili bir şekilde sunulması hedeflenir.
Kriz ve Stres Yönetimi Becerilerini Geliştirmek: Etkinlik, öğrencilere kriz anlarında ve afet sonrası stresle başa çıkma becerilerini öğretmek amacıyla tasarlanır. Bu beceriler, öğrencilerin kendi ruh sağlıklarını korumalarına ve afet mağdurlarına yardım etmelerine yardımcı olur.
Toplumsal Katılımı Artırmak: Hemşirelik öğrencileri, sağlık hizmetleri kapsamında gelecekte liderlik yapacak bireylerdir. Bu proje, toplumsal sorumluluk bilincini artırmayı hedefler. Afetlerde psikolojik ilk yardım eğitimi almış öğrenciler, afet sonrası topluma katkıda bulunma ve psikolojik destek sağlama potansiyeline sahip olurlar.
Proje Kapsamı:
Eğitim Programı: Proje, hemşirelik öğrencilerine yönelik özel bir eğitim programını içerir. Bu program, afetlerde psikolojik ilk yardımın temel konularını kapsar ve pratik uygulamaları içerir. Eğitim, proje ekibi tarafından oluşturulmuştur.
Araştırma ve İzleme: Proje, eğitim sonrası öğrencilerin kazandıkları bilgi ve farkındalıklarını izlemeyi içerir.
Toplumsal Hizmet Faaliyetleri: Proje, öğrencilerin toplumsal hizmet faaliyetlerine katılmasını teşvik eder. Afet sonrası psikolojik destek sağlama pratiği, yerel topluluklara katkıda bulunma fırsatlarıyla birleştirilir.