Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2023 - 2024
Gelişim doğum öncesi başlayan ve hayatın son bulmasına değin fizyolojik, psikolojik,
sosyal, bilişsel, zihinsel, ahlaki vb. alanlarda ki tüm değişimleri kapsayan bir kavramdır.
Gelişimin en kırılgan yapıya sahip ve bir metafor olarak kabuk değiştirme dönemi ergenlik
dönemi olarak sembolize edilmektedir. Ergenlik dönemi pek çok duygusal durumun aynı
anda yaşanabildiği, duygusal çatışmaların yoğunlaştığı ve şiddet, intihar vb. eğilimlerin
diğer dönemlere oranla daha yüksek düzeyde hissedildiği bir dönemdir. Özellikle dini
şüphe bu dönemin en karakteristik özelliğidir. Varoluşsal olarak ergenin adalet sorgulaması
bağlamında kötülük problemi de onun din ve Yaratıcı ile ilişkisinin niteliğini şekillendirir.
Ergenin kötülük problemi bağlamında ki sorgulamalarına tatmin edici cevaplar verebilmek,
onların dine yaklaşımlarını etkilemesi bakımından son derece önem arz etmektedir. Bu
bağlamda eğitim süreçleri içerisinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine önemli
sorumluluklar düşmektedir. Günümüz dünyasında insanın geçmiş dönemlere nazaran
daha hızlı değişim yaşadığı ve özellikle iletişim araçları kanalıyla farklı kaynaklardan
beslenme olasılığının yükseldiği düşünüldüğünde DKAB öğretmenlerinin bu değişime
adapta olabilmesi açısından mesleki durumlarını sürekli güncellemeleri bir gereklilik haline
gelmiştir. Bu açıdan projemiz DKAB öğretmenlerinin mesleki niteliklerinin geliştirilmesini
amaçlamaktadır. Böylece DKAB öğretmenlerinin öğrencileriyle daha etkili iletişim
becerilerine ve onların varoluşsal sorgulamalarına daha sağlıklı cevaplar üretmelerine
destek sağlanmış olacaktır. Bu durum eğitim sürecinin daha kaliteli hale getirilmesine,
DKAB öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve özellikle lise öğrencilerinin daha sağlıklı
bireyler haline gelmelerine önemli bir katkı olarak değerlendirilebilir.