Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Diğer, 2023 - 2025
Topluluk önünde konuşma, doğru dil kullanımını modelleme amacı göz önüne alındığında, yabancı dil olarak İngilizce öğretmen adaylarının iletişimsel yetkinliklerini son derece yapıcı bir şekilde etkileyebilecek kritik becerilerden biridir. Ancak, birçok öğretmen adayı topluluk önünde konuşurken yüksek kaygı duymakta ve bu da performanslarına ciddi zarar verebilmektedir. Bu çalışma, yapılandırılmış topluluk önünde konuşma eğitiminin Yozgat Bozok Üniversitesi'nde öğrenim gören 60 dördüncü sınıf İngilizce öğretmenliği öğrencisinin kaygılarını nasıl azaltabileceğini ve topluluk önünde konuşma becerilerini nasıl geliştirebileceğini araştırmaktadır. Karma yöntemle tasarlanan bu çalışmada nicel ve nitel veri toplamak için ön ve son testler, odak grup tartışması ve öz-yansıtma raporları kullanılmıştır. Nicel bulgular, topluluk önünde konuşma kaygısında önemli bir azalma ve büyük bir etki büyüklüğüyle özgüven ve performansta önemli bir iyileşme olduğunu göstermiştir. Öz-yansıtma raporlarının tematik analizi gelişim alanlarını belirlemiştir: beden dilinin daha iyi kullanımı, ses modülasyonu ve dinleyici katılım teknikleri. Bunlar da dilbilgisel, sosyodilbilimsel ve stratejik yetkinlikleri bir araya getirirken iletişimsel yetkinlik üzerine daha teorik çalışmalara entegre edilmiştir. Bulgular, öğretmen eğitiminde yapılandırılmış topluluk önünde konuşma eğitiminin dönüştürücü olanaklarını vurgulamakta ve daha da geliştirilmesi için önerilerde bulunmaktadır. Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce pedagojisi literatürüne katkıda bulunmakta ve topluluk önünde konuşma kaygısını ele almaya ve iletişimsel iş birliğini geliştirmeye yönelik pratik bilgiler sunmaktadır.
Anahtar
Kelimeler: Topluluk önünde konuşma, kaygı,
hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri, öz-yansıtma