COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDEKİ EKONOMİK KRİZİ FIRSATA DÖNÜŞTÜRMEDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİNE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME


Sağlam K., Karadağ M., Kale B., Sayedzade S. S., Durukan T.

INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-V, 27 - 28 Mart 2021, ss.1-13

  • Yayın Türü: Bildiri / Yayınlanmadı
  • Sayfa Sayıları: ss.1-13
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkarak tüm dünyaya yayılan korona virüs salgını sağlık başta olmak üzere ekonomi, finans, turizm gibi birçok alanı etkilemiştir. Salgının hızlı bir şekilde yayılması, bulaşma riskinin yüksek olması ve tedavisinin olmaması bazı tedbirler alınmasını zorunlu kılmıştır. Sokağa çıkma yasakları, seyahat kısıtlamaları, esnek çalışma sistemine geçilmesi alınan tedbirlerden bazılarıdır. Bu tedbirler, işletmelerin faaliyet alanına ve büyüklüğüne göre değişen krizler ile karşı karşıya kalmalarına neden olmuştur. İşletmeler Covıd-19 pandemi krizinin etkileri ile mücadele etmek ve krizin oluşturduğu fırsatları yakalayabilmek için kriz yönetim planlarını uygulamaya başlamışlardır. Bu süreçte işletmelere veri akışı sağlayan ve değişen koşullara bağlı olarak değişen müşteri beklentileri hakkında bilgi veren müşteri ilişkileri yönetimi uygulamaları daha da önemli hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı; Covıd-19 pandemi krizinin ortaya çıkmasıyla alınan salgını önleyici tedbirlerin işletmeler üzerindeki etkileri hakkında değerlendirmeler yapmak ve kriz yönetiminin etkin bir şekilde yürütülmesinde müşteri ilişkileri yönetiminin rolünü ve önemini ortaya koymaktır. Nitel türde yapılan bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, ilgili literatürün yanı sıra gündeme dair güncel makaleler ve haber kaynakları incelenmiştir. Çalışma ile gelecekteki araştırmacılara fayda sunacak değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur.