in: Hile İşletme Bilimi Perspektifinden Genel Bir Bakış, Prof. Dr. Tansel Hacıhasanoğlu,Doç. Dr. Tunay Aslan,Dr. Öğr. Üyesi Elçin Dalkılıç, Editor, PARADİGMA AKADEMİ, Çanakkale, pp.237-274, 2021
Dijital pazarlama, internet ve teknolojik gelişmelerin işletme ve tüketicilere çeşitli fırsatlar sunan bir pazarlama disiplini olarak, yeni nesil alışveriş kültürünün şekillenmesini sağlamaktadır. Farklı teknolojik ve dijital platformlar kullanılarak pazarlama faaliyetleri yürütülmektedir. Hız, esneklik ve özellikle zaman ve mekândan bağımsız yapılan pazarlama faaliyetleri hem tüketiciler hem de işletmeler için önemli avantajlar sunmaktadır. Ancak sanal dünyanın karanlık yüzü son yıllarda kötü niyetli kullanıcıların profesyonel çalışma alanı haline gelmiştir. Güvenlik zafiyeti bulmak suretiyle pek çok şekilde, bireysel tüketicileri ve işletmeleri çeşitli dijital yöntemler ile aldatma ve hileli uygulamalar ile dolandırma eylemlerinin sayısı giderek artmaktadır. Bu tarz uygulamalar karşısında kamuoyunun farkındalığının artması da oldukça önem kazanmaktadır.Bu çalışmada dijital pazarlama stratejilerinden olan, arama motoru pazarlaması, mobil pazarlama, elektronik posta pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması alanlarında yapılan aldatıcı ve hileli pazarlama uygulamalarına yer verilmektedir.