Eğitim Bilgileri
2019 - 2025
2019 - 2025Doktora
Anadolu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Açık ve Uzaktan Öğrenme, Türkiye
2017 - 2019
2017 - 2019Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
2012 - 2017
2012 - 2017Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Kitlesel açık çevrimiçi ders ortamında psikomotor becerilerin kazanılmasına ilişkin öğrenen görüşleri ve öğreten rolleri
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorTeknoloji Transfer Ofisi - Proje Destek Modülü
Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (5)
Scopus (5)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (7)
2025
20251. Towards a Future of Qualifications: A Systematic Review of Micro-Credentials
Yıldırım H., Kır Ş., Bozkurt A.
Online Learning Journal (OLJ)
, cilt.29, sa.4, ss.535-539, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20252. Assessment of Learner Engagement and Expert Evaluations of AI-Generated Versus Human-Created Interactive Content in an Online Course
Aydemir H., Kır Ş.
The International Review of Research in Open and Distributed Learning
, cilt.26, sa.4, ss.1-23, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Book Review – 2024
Wang H., Marcelle P., Taylor A., Kocaturk M., Thomas M., KIR Ş.
JOURNAL OF INTERACTIVE MEDIA IN EDUCATION , cilt.2024, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20234. Speaking Personally—With Som Naidu
Şenocak D., Kır Ş.
AMERICAN JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.37, sa.2, ss.157-163, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20225. Açık ve Uzaktan Öğrenme Sistemlerinde Yapay Zekânın Öğrenen Destek Hizmeti Bağlamında Kullanımı
Kır Ş., Şenocak D.
Dijital Teknolojiler ve Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.36-56, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Micro-credentials: An interview with George Ubachs
ŞENOCAK D., KIR Ş.
eLearn , cilt.2022, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Yükseköğretimde mikro-krediler üzerine kavramsal bir değerlendirme
KIR Ş., BOZKURT A.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.12-29, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Book Review: Adoption of Data Analytics in Higher Education Learning and Teaching
KIR Ş., ARTSIN M.
Turkish Online Journal of Distance Education , cilt.22, sa.4, ss.314-317, 2021 (ESCI, Scopus)
2020
20209. Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri
KIR Ş.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.143-163, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Açık ve uzaktan öğrenme anlatılarının yaşam boyu öğrenme kapsamında incelenmesi
BOZKURT A., KIR Ş.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.1298-1322, 2020 (ESCI, TRDizin)
2019
201911. Book Review: Managing and Designing Online Courses in Ubiquitous Learning Environments
KIR Ş.
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.2, sa.3, ss.135-142, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Book Review: Handbook of Research on Learning in the Age of Transhumanism
KIR Ş.
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.2, sa.2, ss.102-110, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Halk eğitim merkezinde görev yapan öğretmenlerin yetişkin eğitiminde uzaktan eğitimin uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
ÖZER N., KIR Ş.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.4, ss.69-86, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yükseköğretimin Dönüşümü: Yapay Zeka Okuryazarlığı ve Öğretim Elemanlarının Gelişimi
Kır Ş.
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 2025, ss.28, (Özet Bildiri)
2024
20242. Yükseköğretimde Mikro-Yeterliliklerin Geleceği: Yapay Zekâ Destekli Yaklaşımlar
KIR Ş.
7th International Higher Education Studies Conference (IHEC2024), Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2022
20223. Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Ders Sürecine Dahil Edilmesi
Önger S., Kır Ş.
5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.1316-1317, (Özet Bildiri)
2022
20224. Research Tendencies in the Discipline of Distance Education (2015-2022): Examination of Doctoral Theses in Higher Education in Turkey
Bozkurt A., Kır Ş., Şenocak D., Elibol S., Özer N., İbileme A. İ., et al.
5th International Open and Distance Learning Conference, Eskişehir, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2022, ss.355-366, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Açık Üniversitelerin Açık Eğitim Kaynaklarının Gelişim Potansiyelindeki Rolü
Kır Ş.
2 nd International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2022, Balıkesir, Türkiye, 23 - 26 Haziran 2022, ss.108-109, (Özet Bildiri)
2021
20216. Covid-19 Pandemi Sonrası Açık Eğitsel Kaynaklara Yönelik Araştırma Eğilimleri
Kır Ş., Erdem Aydın İ.
14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2021, ss.182-185, (Özet Bildiri)
2021
20217. Covid-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Bilgiler Eğitimi: Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modelinde Örnek Bir Ders Tasarımı
Önger S., Kır Ş.
ICOLDE 2021 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION 2021, Erzurum, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2021, ss.31-33, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Exploring the Potential and Future Directions of Micro-Credentials Through the Scenario Archetypes Method
Kır Ş., Yıldırım H., Bozkurt A.
Integrating Micro-Credentials With AI in Open Education, Gürhan Durak,Serkan Çankaya, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.115-132, 2025
2024
20242. Öğrenme Yönetim Sistemlerinde (LMS) Ders Planlama ve Modül Tasarımı ve Yürütülmesi
Kır Ş.
Öğretim Tasarımı, İlker Usta, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.181-209, 2024
Desteklenen Projeler
2024 - 2028
2024 - 2028
REGAINING LINKAGE? DIGITAL TECHNOLOGIES IMPROVING CIVIC ENGAGEMENT, POLITICAL ORGANISATIONS AND DEMOCRACY (RELINK²)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Kır Ş.
2022 - 2026
2022 - 2026
CLIL NETWORK FOR LANGUAGES IN EDUCATION: TOWARDS BI- AND MULTILINGUAL DISCIPLINARY LITERACIES (CLILNetLE)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Kır Ş.
2024 - 2025
2024 - 2025Eğitimde Mikrokredilendirme ve Mikroyeterlik Çalışmalarına Yönelik Araştırma Örüntü ve Eğilimlerinin Haritalandırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Bozkurt A.(Yürütücü), Kır Ş., Yıldırım H.
2021 - 2025
2021 - 2025
PLATFORM OF POLICY EVALUATION COMMUNITY FOR IMPROVED EU POLICIES AND BETTER ACKNOWLEDGEMENT (PROFEEDBACK)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Kır Ş.
2021 - 2022
2021 - 2022Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm ve Harmanlanmış Hibrit Öğrenme Tasarımlarının Uzaktan Eğitim Bağlamında İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kır Ş., Bozkurt A.(Yürütücü)
2019 - 2020
2019 - 2020Türk Yükseköğretimi Bağlamında Açık Eğitsel Kaynaklar ve Açık Eğitsel Uygulamaların Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kır Ş., Bozkurt A.(Yürütücü)
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2025 - 2025
2025 - 2025Diğer Değişim Programı
Çalıştay
DAAD Deutscher Akademischer Austauschdienst, Almanya
2025 - 2025
2025 - 2025Erasmus Programı
Eğitim Alma
AKAD University, Almanya
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Eğitim Alma
Universitaet Graz, Avusturya
2023 - 2023
2023 - 2023Diğer
Misafir Araştırmacı
Universitaet Duisburg Essen, Almanya
2022 - 2022
2022 - 2022Erasmus Programı
Eğitim Alma
University of Pannonia, Macaristan
Ödüller
Şubat 2022
Şubat 2022AsianJDE Editors’ Reviewer Excellence Award 2020-2021
Asian Journal Of Distance Education
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
18 Ekim 2023 - 19 Ekim 2023
18 Ekim 2023 - 19 Ekim 2023Mikro Yeterliliklerde Ulusal Yaklaşımın Belirlenmesi Çalıştayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mart 2023
Mart 2023