Translation And Interpretations Of Quran


Gökhan Y.

  • Dersin Düzeyi: Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: ILA728
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik
  • Akademik Yıl: 2023 - 2024
  • Ders İçeriği:

    YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ

    TRANSLATION AND INTERPRETATIONS OF QURAN DERS ÖĞRETİM PLANI

    Dersin Kodu

    Dersin Adı

    Yarıyıl

    Dersin Türü (Z/S)

    T+U+L

    (Saat/Hafta)

    Kredi

    AKTS

    Eğitim Dili

    ILA728

    Translation and İnterpretions of Quran

    4

    Zorunlu

    2+0+0

    2

    2

    Türkçe

    DERS BİLGİLERİ

    Dersin Katalog Tanımı (İçeriği)

     

    Dersin Amacı

    Öğrenciye, İslam kültürünün önemli bir parçası olan İslam Ahlakını ve onun temel kavram ve düşüncelerini tanıtmak suretiyle onu bu kültürün temel yapısını kavrayabilecek bir düzeye eriştirmek.

    Dersin Seviyesi

    Lisans

    Dersin Öğretim Dili

    Türkçe

    Öğretim Yöntemi

    (  ) Örgün       (   ) Uzaktan   (  ) Karma/Hibrit

    Dersi Yürüten Öğretim Elemanları

    Dr. Öğr. Üyesi Yasin GÖKHAN

    Dersin Ön Koşulu Ders(ler)i

    Ön Koşul Bulunmamaktadır.

    Dersin Öğrenme Çıktıları

    1. Bu derste öğrenci, İslam ahlakının tarihini, kavramlarını, yöntemini, temsilcilerini ve günümüz ahlak anlayışları ile ilişkisini değerlendirebilir.
    2. İslam düşüncesi içerisinde ortaya çıkan ahlak anlayışlarını, İslam ahlakı ve ahlak felsefesinin farklarını ve ortak yönlerini analiz edebilir.
    3. İslam ahlakının oluşumuna etki eden düşünceleri, özellikle de İslam dini ve Grek felsefesinde oluşturulan ahlak anlayışlarını araştırabilir.
    4. İslam kültürünün klasik felsefi literatürü içerisinde yer alan ahlak anlayışlarını inceler.
    5. İslam düşüncesinde ortaya çıkan değişik ahlak anlayışlarını mukayese eder.

     

    DERS İÇERİĞİ

    Hafta

    Teori

    Uygulama/

    Laboratuvar

    1

    Modern Dönemlerde Kuranı Anlama Çabaları

     

    2

    Geleneksel Sorunlara Modern Çözüm Arayışları

     

    3

    Akıl, Özgür İrade ve Kuran

     

    4

    Gayba İman, Sorumluluk ve Yaptırım

     

    5

    Hamd Düşüncesi; Pozitiflik bir Projedir.

     

    6

    Yol Metaforu ve Mutluluk Ahlakı

     

    7

    Kuran ve Kadın Hakları

     

    8

    Ara Sınav

     

    9

    Mevlana ve Ney Metaforu

     

    10

    Kuran ve Fıtrat Dini

     

    11

    Aramak, Bulmak ve Tefekkür

     

    12

    Kuran’a Göre Düşünsel Erdemler

     

    13

    Kuran’a Göre Kötülük Problemi

     

    14

    Kuran ile Modern Ahlak Teorilerinin Karşılaştırılması

     

    15

    Final Sınavı

     

    Dersin Öğrenme Kaynakları

    1. Saruhan, Müfit Selim (ed.). İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi. Ankara: Grafiker Yayınları, 2013.
    2. Demirkol, Murat (ed.). İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi. Ankara: Bilay Yayınları, 2018.
    3. Fahri, Macit. İslam Ahlak Teorileri. çev. Muammer İskenderoğlu, Atilla Arkan. İstanbul: Litera Yayıncılık, 2014.
    4. Çağrıcı, Mustafa. İslam Düşüncesinde Ahlak. İstanbul: Dem Yayınları, 8. Basım, 2018.
    5. Kindi. Felsefi Risaleler. çev. Mahmut Kaya. İstanbul: Klasik Yayınları, 4. Basım, 2018.
    6. Nasuriddin et-Tûsî. Ahlak-ı Nasırî, çev. Anar Gafarov, Zaur Şükürov. İstanbul: Litera Yayıncılık, 3. Basım, 2016.
    7. İbn Miskeveyh, Ahlak-ı Olgunlaştırma: Tehzibü’l-Ahlak. çev. Abdulkadir Şener, Cihat Tunç, İsmet Kayaoğlu. İstanbul: Büyüyen Ay Yayınları, 3. Basım, 2018.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Dönem İçi Çalışma Etkinlikleri

    Sayısı

    Katkısı

    Ödev

    1

    %50

    Uygulama

    -

    -

    Forum/ Tartışma Uygulaması

    -

    -

    Kısa sınav (Quiz)

    2

    %50

    Dönemiçi Çalışmaların Yarıyıl Başarıya Oranı (%)

     

    %40

    Finalin Başarıya Oranı (%)

     

    %60

    Toplam

     

    %100

     

    DERS İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Etkinlik

    Toplam Hafta Sayısı

    Süre (Haftalık Saat)

    Toplam İş Yükü

    Teori

    14

    2

    28

    Uygulama

     

     

     

    Forum/ Tartışma Uygulaması

    2

    0,5

    1

    Kısa Sınav

    3

    0,2

    1

    Okuma

    14

    1

    14

    İnternet Taraması, Kütüphane Çalışması

    14

    0,5

    7

    Ara Sınav ve Ara Sınava Hazırlık

    3

    1

    3

    Final Sınavı

    1

    1

    1

    Final Sınavına Hazırlık

    1

    7

    7

    Toplam İş Yükü

    62

    Toplam İş Yükü / 25 (s)

    62/25=2,48

    Dersin AKTS Kredisi

    2

    Not: Dersin iş yükü tablosu öğretim elemanı tarafından ders özelinde belirlenecektir.

     

     

     

     

     

    PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ

    No

    Program Öğrenme Çıktıları

    1

    2

    3

    4

    5

    1

    Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekolleri, kuramları ve meseleleri yeterli düzeyde kavrayabilme.

     

     

     

     

    ü

    2

    Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.

     

     

     

     

    ü

    3

    Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilme.

     

     

    ü

     

     

    4

    İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibi olabilme.

     

     

     

    ü

     

    5

    İslam dışı dinler hakkında temel düzeyde mukayese yapabilme.

     

    ü

     

     

     

    6

    İslam inanç esaslarını ve inananların problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla ve İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları eleştirel açıdan değerlendirebilme.

     

     

     

    ü

     

    7

    Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilme.

     

     

     

     

    ü

    8

    Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanabilme.

    ü

     

     

     

     

    9

    Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır.

     

     

    ü

     

     

    10

    Dinî ilimler ve felsefe alanında temel kavramları, görüşleri, kaynakları ve tarihsel süreçleri kavrayabilme.

     

     

     

    ü