|
YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ TRANSLATION AND INTERPRETATIONS OF QURAN DERS ÖĞRETİM PLANI |
|||||||||||||||
|
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Dersin Türü (Z/S) |
T+U+L (Saat/Hafta) |
Kredi |
AKTS |
Eğitim Dili |
||||||||
|
ILA728 |
Translation and İnterpretions of Quran |
4 |
Zorunlu |
2+0+0 |
2 |
2 |
Türkçe |
||||||||
|
DERS BİLGİLERİ |
|||||||||||||||
|
Dersin
Katalog Tanımı (İçeriği) |
|
||||||||||||||
|
Dersin
Amacı |
Öğrenciye, İslam kültürünün
önemli bir parçası olan İslam Ahlakını ve onun temel kavram ve düşüncelerini
tanıtmak suretiyle onu bu kültürün temel yapısını kavrayabilecek bir düzeye
eriştirmek. |
||||||||||||||
|
Dersin
Seviyesi |
Lisans |
||||||||||||||
|
Dersin
Öğretim Dili |
Türkçe |
||||||||||||||
|
Öğretim
Yöntemi |
(
) Örgün ( ) Uzaktan
( ) Karma/Hibrit |
||||||||||||||
|
Dersi
Yürüten Öğretim Elemanları |
Dr. Öğr. Üyesi Yasin GÖKHAN |
||||||||||||||
|
Dersin
Ön Koşulu Ders(ler)i |
Ön Koşul Bulunmamaktadır. |
||||||||||||||
|
Dersin
Öğrenme Çıktıları |
|
||||||||||||||
|
|
DERS İÇERİĞİ |
||||||||||||||
|
Hafta |
Teori |
Uygulama/ Laboratuvar |
|||||||||||||
|
1 |
Modern
Dönemlerde Kuranı Anlama Çabaları |
|
|||||||||||||
|
2 |
Geleneksel
Sorunlara Modern Çözüm Arayışları |
|
|||||||||||||
|
3 |
Akıl,
Özgür İrade ve Kuran |
|
|||||||||||||
|
4 |
Gayba
İman, Sorumluluk ve Yaptırım |
|
|||||||||||||
|
5 |
Hamd
Düşüncesi; Pozitiflik bir Projedir. |
|
|||||||||||||
|
6 |
Yol
Metaforu ve Mutluluk Ahlakı |
|
|||||||||||||
|
7 |
Kuran
ve Kadın Hakları |
|
|||||||||||||
|
8 |
Ara
Sınav |
|
|||||||||||||
|
9 |
Mevlana
ve Ney Metaforu |
|
|||||||||||||
|
10 |
Kuran
ve Fıtrat Dini |
|
|||||||||||||
|
11 |
Aramak,
Bulmak ve Tefekkür |
|
|||||||||||||
|
12 |
Kuran’a
Göre Düşünsel Erdemler |
|
|||||||||||||
|
13 |
Kuran’a
Göre Kötülük Problemi |
|
|||||||||||||
|
14 |
Kuran
ile Modern Ahlak Teorilerinin Karşılaştırılması |
|
|||||||||||||
|
15 |
Final Sınavı |
||||||||||||||
|
Dersin Öğrenme Kaynakları
|
|||||||||||||||
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|||||||||||||||
|
Dönem İçi Çalışma Etkinlikleri |
Sayısı |
Katkısı |
|||||||||||||
|
Ödev |
1 |
%50 |
|||||||||||||
|
Uygulama |
- |
- |
|||||||||||||
|
Forum/ Tartışma Uygulaması |
- |
- |
|||||||||||||
|
Kısa sınav (Quiz) |
2 |
%50 |
|||||||||||||
|
Dönemiçi Çalışmaların Yarıyıl Başarıya Oranı (%) |
|
%40 |
|||||||||||||
|
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
%60 |
|||||||||||||
|
Toplam |
|
%100 |
|||||||||||||
|
DERS İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||||||||||||||
|
Etkinlik |
Toplam Hafta Sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Toplam İş Yükü |
||||||||||||
|
Teori |
14 |
2 |
28 |
||||||||||||
|
Uygulama |
|
|
|
||||||||||||
|
Forum/
Tartışma Uygulaması |
2 |
0,5 |
1 |
||||||||||||
|
Kısa
Sınav |
3 |
0,2 |
1 |
||||||||||||
|
Okuma |
14 |
1 |
14 |
||||||||||||
|
İnternet
Taraması, Kütüphane Çalışması |
14 |
0,5 |
7 |
||||||||||||
|
Ara
Sınav ve Ara Sınava Hazırlık |
3 |
1 |
3 |
||||||||||||
|
Final
Sınavı |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||
|
Final
Sınavına Hazırlık |
1 |
7 |
7 |
||||||||||||
|
Toplam
İş Yükü |
62 |
||||||||||||||
|
Toplam
İş Yükü / 25 (s) |
62/25=2,48 |
||||||||||||||
|
Dersin
AKTS Kredisi |
≌2 |
||||||||||||||
|
Not: Dersin iş yükü tablosu öğretim elemanı tarafından ders özelinde
belirlenecektir. |
|
||||||||||||||
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI
DÜZEYLERİ |
|||||||||||||||
|
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
|
1 |
Felsefe ve din
bilimleri alanında başlıca ekolleri, kuramları ve meseleleri yeterli düzeyde
kavrayabilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
2 |
Bilimsel araştırma
yöntem ve tekniklerini uygulayabilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
3 |
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül
bir yaklaşım ortaya koyabilme. |
|
|
ü |
|
|
|||||||||
|
4 |
İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş
klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibi olabilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||
|
5 |
İslam dışı dinler hakkında temel düzeyde mukayese
yapabilme. |
|
ü |
|
|
|
|||||||||
|
6 |
İslam inanç
esaslarını ve inananların problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel
metotlarla ve İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları
eleştirel açıdan değerlendirebilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||
|
7 |
Din ve dini
konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
8 |
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları
hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanabilme. |
ü |
|
|
|
|
|||||||||
|
9 |
Din-birey-toplum
ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
|
|
ü |
|
|
|||||||||
|
10 |
Dinî ilimler ve felsefe
alanında temel kavramları, görüşleri, kaynakları ve tarihsel süreçleri
kavrayabilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||