|
YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ DERS ÖĞRETİM
PLANI |
|||||||||||||||
|
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Dersin Türü (Z/S) |
T+U+L (Saat/Hafta) |
Kredi |
AKTS |
Eğitim Dili |
||||||||
|
DFBYL550 |
Türk İslam Düşüncesinin Temelleri |
|
Seçmeli |
3+0+0 |
3 |
5 |
Türkçe |
||||||||
|
DERS BİLGİLERİ |
|||||||||||||||
|
Dersin
Katalog Tanımı (İçeriği) |
|
||||||||||||||
|
Dersin
Amacı |
Türk düşünce tarihinde yer alan
destanları, yazıtları ve düşünürleri, onların eserlerini tanıma. Türk
dünyasında düşüncenin seyrinin hangi alanlarda izlediğini görme. |
||||||||||||||
|
Dersin
Seviyesi |
Lisans |
||||||||||||||
|
Dersin
Öğretim Dili |
Türkçe |
||||||||||||||
|
Öğretim
Yöntemi |
( ) Örgün
( ) Uzaktan ( )
Karma/Hibrit |
||||||||||||||
|
Dersi
Yürüten Öğretim Elemanları |
Dr. Öğr. Üyesi Yasin GÖKHAN |
||||||||||||||
|
Dersin
Ön Koşulu Ders(ler)i |
Ön Koşul Bulunmamaktadır. |
||||||||||||||
|
Dersin
Öğrenme Çıktıları |
|
||||||||||||||
|
|
DERS İÇERİĞİ |
||||||||||||||
|
Hafta |
Teori |
Uygulama/ Laboratuvar |
|||||||||||||
|
1 |
Türk
Düşüncesinin Doğuşu |
|
|||||||||||||
|
2 |
İlk
Kaynaklar: Türk Mitolojisi |
|
|||||||||||||
|
3 |
Destanlarda
Türk Düşüncesinin Temel Kavramları |
|
|||||||||||||
|
4 |
Orhon
Yazıtlarında Türk Düşüncesi |
|
|||||||||||||
|
5 |
Türk
Düşüncesinin Temel Karakteristiği |
|
|||||||||||||
|
6 |
İslami
Dönemde Türk Düşüncesinin Kaynaklar ve Felsefi Düşünce: Fârâbî, İbn Sînâ,
Ebherî |
|
|||||||||||||
|
7 |
Selçuklular
Dönemi Türk Düşüncesi: Nizamülmülk ve Nizamiye Medreseleri |
|
|||||||||||||
|
8 |
Yusuf
Has Hacib ve Kutadgu Bilig, Divan-ı Lugati’t-Türk’te Felsefi Kavramlar |
|
|||||||||||||
|
9 |
Sühreverdî
ve Anadolu’nun İşrâkî Gelenekten Etkilenmesi |
|
|||||||||||||
|
10 |
Türk
Tasavvufu ve Ahilik: Mevlâna, Hoca Ahmed Yesevî, Hacı Bektaş-ı Veli |
|
|||||||||||||
|
11 |
Osmanlı
Dönemi Türk Düşüncesi: Davudü’l-Kayseri, Molla Lütfî, Molla Fenârî, |
|
|||||||||||||
|
12 |
Hocazâde,
Taşköprülüzâde, Kınalızâde Ali Efendi |
|
|||||||||||||
|
13 |
Cumhuriyet
Dönemi Akımlar: Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık |
|
|||||||||||||
|
14 |
Cumhuriyet
Dönemi Türk Düşünürleri: Said Halim Paşa, Said Nursî, Ziya Gökalp, Abdullah
Cevdet |
|
|||||||||||||
|
15 |
Final
Sınavı |
||||||||||||||
|
Dersin Öğrenme Kaynakları
|
|||||||||||||||
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|||||||||||||||
|
Dönem İçi Çalışma Etkinlikleri |
Sayısı |
Katkısı |
|||||||||||||
|
Ödev |
1 |
%50 |
|||||||||||||
|
Uygulama |
- |
- |
|||||||||||||
|
Forum/ Tartışma Uygulaması |
- |
- |
|||||||||||||
|
Ara sınav |
1 |
%50 |
|||||||||||||
|
Dönemiçi Çalışmaların Yarıyıl Başarıya Oranı (%) |
|
%40 |
|||||||||||||
|
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
%60 |
|||||||||||||
|
Toplam |
|
%100 |
|||||||||||||
|
DERS İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||||||||||||||
|
Etkinlik |
Toplam Hafta Sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Toplam İş Yükü |
||||||||||||
|
Teori |
14 |
4 |
56 |
||||||||||||
|
Uygulama |
|
|
|
||||||||||||
|
Forum/Tartışma/Ödev
Uygulaması |
1 |
0,5 |
1 |
||||||||||||
|
Ara
Sınav |
1 |
15 |
1 |
||||||||||||
|
Okuma |
14 |
1 |
14 |
||||||||||||
|
İnternet
Taraması, Kütüphane Çalışması |
14 |
0,5 |
7 |
||||||||||||
|
Ara
Sınav ve Ara Sınava Hazırlık |
1 |
15 |
15 |
||||||||||||
|
Final
Sınavı |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||
|
Final
Sınavına Hazırlık |
1 |
15 |
7 |
||||||||||||
|
Toplam
İş Yükü |
125 |
||||||||||||||
|
Toplam
İş Yükü / 25 (s) |
125/25=5 |
||||||||||||||
|
Dersin
AKTS Kredisi |
≌5 |
||||||||||||||
|
Not: Dersin iş yükü tablosu öğretim elemanı tarafından ders özelinde
belirlenecektir. |
|
||||||||||||||
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI
DÜZEYLERİ |
|||||||||||||||
|
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
|
1 |
Felsefe ve din
bilimleri alanında başlıca ekolleri, kuramları ve meseleleri yeterli düzeyde
kavrayabilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
2 |
Bilimsel araştırma
yöntem ve tekniklerini uygulayabilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
3 |
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül
bir yaklaşım ortaya koyabilme. |
|
|
ü |
|
|
|||||||||
|
4 |
İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş
klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibi olabilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||
|
5 |
İslam dışı dinler hakkında temel düzeyde mukayese
yapabilme. |
|
ü |
|
|
|
|||||||||
|
6 |
İslam inanç
esaslarını ve inananların problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel
metotlarla ve İslam tarihi, medeniyeti ve bilimi ile ilgili konuları
eleştirel açıdan değerlendirebilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||
|
7 |
Din ve dini
konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilme. |
|
|
|
|
ü |
|||||||||
|
8 |
Din eğitimi tarihi ile dini ve modern eğitim metotları
hakkında elde ettiği bilgileri din eğitimi alanında kullanabilme. |
ü |
|
|
|
|
|||||||||
|
9 |
Din-birey-toplum
ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. |
|
|
ü |
|
|
|||||||||
|
10 |
Dinî ilimler ve felsefe
alanında temel kavramları, görüşleri, kaynakları ve tarihsel süreçleri
kavrayabilme. |
|
|
|
ü |
|
|||||||||