Eğitim Bilgileri
1985 - 1988
1985 - 1988Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı, Türkiye
1982 - 1984
1982 - 1984Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı, Türkiye
1968 - 1972
1968 - 1972Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
1968 - 1972
1968 - 1972Lisans Çift Anadal
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1988
1988Doktora
Türkiye'de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Problemi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı
1984
1984Yüksek Lisans
Özel Dershaneler ve Fonksiyonları
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Program Geliştirme Anabilim Dalı
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2013
2002 - 2013Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1996 - 2001
1996 - 2001Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1982 - 1998
1982 - 1998Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1988 - 1996
1988 - 1996Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2009 - 2012
2009 - 2012Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi
1988 - 2007
1988 - 2007Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi
2000 - 2006
2000 - 2006Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi
2001 - 2005
2001 - 2005MYO Müdürü
Gazi Üniversitesi
2000 - 2005
2000 - 2005Dekan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi
1988 - 1991
1988 - 1991Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
EĞİTİM POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI
TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM POLİTİKALARI PROGRAMLARI VE UYGULAMALARI
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SİSTEMİNDE GELİŞMELER
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programı'nın değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
H.ÇEVİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
Ö.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Çocuk destek merkezlerinde barınmakta olan refakatsiz çocukların sorunları ve Türkçe öğrenmelerinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
N.ÇANKAYA(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Türkiye'de Cumhuriyet Döneminde ilkokul programları kapsamında yetiştirilmek istenen insan modeli
DUMAN T. (Danışman)
F.DEMİR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sınıf Eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlere yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
Ö.YILMAZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Farklı program uygulayan liselerin öğrenci profillerinin incelenmesi (Ankara ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
Ö.FARUK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
2009-2014 Yılları Arasındaki Talim ve Terbiye Kurulu kararlarının incelenmesi
DUMAN T. (Danışman)
E.SADİYE(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Özel dershanelerde üniversite giriş sınavına hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin profili (Ankara ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
O.BEYAZ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
İkinci Meşrutiyetten Harf İnkılâbına kadar süreli yayınlarda yeralan eğitim görüşleri ve cumhuriyet eğitimine yansımaları (1908 - 1928)
DUMAN T. (Danışman)
S.KARAGÖZ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar ili örneği
DUMAN T. (Danışman)
A.YÜKSEL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Lise tarih dersi kitaplarında yer alan milli kimlik kavramının içerik analizi: 1939-1950
DUMAN T. (Danışman)
B.KÜBRA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin, ilköğretim okullarında kutlanan/anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Ankara ili örneği
DUMAN T. (Danışman)
H.ÇEVİK(Öğrenci)
2013
2013Doktora
2006 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
H.DİLEK(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Emniyet Genel Müdürlüğü merkez teşkilatının hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
B.ÜNAL(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim II. kademe branş öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ile ilgili görüşleri
DUMAN T. (Danışman)
B.ŞEKERCİOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (bilsemler) üzerine bir araştırma
DUMAN T. (Danışman)
H.YILDIZ(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği niteliklere sahip olma düzeylerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
N.KURTDEDE(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 1. kademe 1?3 sınıf hayat bilgisi dersinde yer alan okul heyecanım temasının kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri(Balıkesir ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
S.TÜRKEŞ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim okulu orta düzeyde öğrenme yetersizliği (eğitilebilir) olan çocuklar için hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
P.ALPTEKİN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
T.C. TBMM Milli Eğitim, kültür, gençlik ve spor komisyonuna gönderilen kanun tasarısı, teklifi ve kanun hükmünde kararnamelerinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
H.BİÇER(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II.kademede gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
O.AKBAŞ(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında kuaförlük (Saç bakımı ve yapımı dersi) öğretim programının sektörün ihtiyaçlarını karşılama düzeyinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
DUMAN T. (Danışman)
Ş.ARICAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Polis kolejinin polis eğitimindeki yeri ve önemi
DUMAN T. (Danışman)
M.KALYON(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Planlı kalkınma döneminde (1963-2002) mesleki teknik eğitim (gelişmeler, uygulamalar, sorunlar)
DUMAN T. (Danışman)
H.ARGÜN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Halk eğitimi merkezlerinde uygulanan cilt bakımı-makyaj kursu eğitim programı hakkındaki katılımcı görüşlerinin değerlendirilmesi Ankara ili örneği
DUMAN T. (Danışman)
F.KURADA(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Türkiye'de eğitim sendikaları ve etkinliklerinin değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
E.BAŞ(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde karşılaşılan sorunlar (Ankara il örneği)
DUMAN T. (Danışman)
Y.BAY(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim dört ve beşinci sınıf iş eğitimi programının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
C.AKSEL(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
İlköğretim okullarındaki 4. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının anlama başarısına etkisi
DUMAN T. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
2000
2000Doktora
Milli Eğitim Bakanlığı`ndaki program geliştime çalışmalarının değerlendirilmesi
DUMAN T. (Danışman)
S.YÜKSEL(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Bursa ili merkez ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi
DUMAN T. (Danışman)
E.ŞAHİN(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
Ankara ili merkez ilçelerindeki halk eğitim merkezlerinde görevli eğitici personelin (öğretmenlerin) yetişkin eğitimcisi olarak eğitim ihtiyaçlarının saptanması
DUMAN T. (Danışman)
Ş.ÇETİN(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
İlköğretim okullarındaki yeni iş eğitimi (iş ve teknik, ev ekonomisi, ticaret, tarım) program uygulamalarının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
DUMAN T. (Danışman)
C.CESUR(Öğrenci)
1990
1990Yüksek Lisans
Kütahya geleneksel kadın giysileri üzerine bir araştırma
DUMAN T. (Danışman)
F.KOÇ(Öğrenci)
1989
1989Yüksek Lisans
Türk atasözlerine psikolojik bir yaklaşım
DUMAN T. (Danışman)
İ.KURT(Öğrenci)
1988
1988Yüksek Lisans
Çalışan annelerin 0-2 yaş grubu çocuklarının bakım şekilleri, karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları (Ankara ilinde yapılan bir çalışma)
DUMAN T. (Danışman)
Ş.İSMAİLOĞLU(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (4)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
2017
20171. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
YÜKSEL A., DUMAN T.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.10, ss.101-125, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
20142. Educational Views and Suggestions in Periodicals Between 1908-1928
KARAGÖZ S., DUMAN T.
The Journal of International Social Research , 2014 (Hakemli Dergi)
2004
20043. Orta Öğretim Öğrencilerinin, Öğretmenlerin Sınıfta Disiplini Sağlamaya İlişkin Görüşleri
DUMAN T., GELİŞLİ Y., ÇETİN Ş.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2004 (TRDizin)
2000
20004. Avrupa Birliği Eğitim Programları Leonardo da Vinci Programı
DUMAN T.
Milli Eğitim , sa.150, ss.74-80, 2000 (Scopus, TRDizin)
Kitaplar
2000
20003. Yeni Bir Döneme Başlangıç
DUMAN T.
Sınıf Yönetimi, Prof. Dr. Leyla KÜÇÜKAHMET, Editör, NOBEL, Ankara, ss.155-174, 2000