UBCAK, 6. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 26 - 28 Temmuz 2021, ss.621-625
Magnezyum alaşımlarının havacılık, uzay ve otomotiv endüstrisinde yapısal malzeme olarak kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada AZ31 Magnezyum alaşım numuneleri farklı konsantrasyonlarda (0.1, 0,5 ve 1 M ) oda sıcaklığında inorganik (%95 H2SO4, %65 HNO3) ve organik ( %90 C3H6O3 ,%99 CH₂O₂) asitlere maruz bırakılmıştır. Korozif ortama 7, 14 ve 21 gün aralığında bırakılan numunelerin korozyon hızını incelemek için ağırlık kayıpları esas alınarak değerlendirilmiştir. Korozyon öncesi ve sonrasındaki morfolojik değişiklikler Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM) ile ayrıca değerlendirilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde, AZ31 numuneleri H2SO4, HNO3, C3H6O3 ve CH₂O₂ çözeltilerindeki derişim düzeyleri arttıkça ciddi oranda deforme oldukları gözlendi. Özellikle H2SO4 ve CH₂O₂ çözeltilerinde ağırlık kaybının daha fazla olduğu saptanmıştır.