Education and Science , cilt.46, sa.206, ss.161-180, 2021 (SSCI)
Bu araştırmanın amacı, etkileşimli okumanın ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarına etkisini ve bu öğrencilerin etkileşimli okuma hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Basit deneysel yöntem (tek grup, ön test-müdahale-son test) kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon ili Maçka ilçesinde bir ilkokulda öğrenim görmekte olan ve uygun durum örnekleme yoluyla seçilen 15 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak “Okuma Motivasyonu Ölçeği” kullanılmış, nitel kısmında ise öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama ve Wilcoxon işaretli sıralar testi, standart sapma kullanılmış; nitel kısımda ise elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın nicel sonuçları, etkileşimli okumanın öğrencilerin okuma motivasyonunu artırdığını göstermektedir. Nitel sonuçlar ise, etkileşimli okumanın öğrencilerin okuma isteklerinin arttığını ve bu süreçten daha fazla faydalandıklarını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte öğrenciler, okuma sürecinin daha eğlenceli hale geldiğini ifade etmişlerdir.
e purpose of this study is to determine the effect of dialogic
reading on the reading motivation of 4th grade students in primary
schools, and to gauge their views on dialogic reading. The study
group of the research, where a pre-experimental research design (a
single group pretest and post-test design) was used, consisted of 15
fourth-grade students who were studying in a primary school in
Trabzon province, Maçka, and were selected through appropriate
case sampling. In the quantitative dimension of the research,
“Reading Motivation Scale” was used as a data collection tool, and
in the qualitative dimension, semi-structured interviews were
conducted with students. In the analysis of the quantitative data,
arithmetic mean and Wilcoxon signed rank test, and standard
deviation were used. Descriptive analysis was performed in the
analysis of the qualitative data collected. The quantitative results
of the research show that dialogic reading increases students'
reading motivation. Qualitative results, on the other hand, reveal
that students' reading desires increase with dialogic reading, and
that they benefit more from this process. Furthermore, the students
have stated that the reading process has become more fun and
stimulating.