33. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Elazığ, Türkiye, 21 - 24 Ağustos 2025, ss.129-141, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışma girişimcilik tarihinin son elli yılını saygın veri tabanlarından biri olan Web of Science özelinde bibliyometrik yöntemlerle incelemektedir. Çalışmanın temel amacı girişimcilik tarihi alanının ana hatlarını çizmek dahası sosyal, entelektüel ve kavramsal yapısını ortaya koymaktır. 1980’den günümüze 1912 adet yayın tespit edilmiş; mevcut bibliyometrik veri VOSviwer ve R Bibliometrix programlarıyla incelenmiştir. Veri setine ortak yazarlık, bibliyografik eşleşme, eş-atıf, anahtar kelime ve tematik evrim analizleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgular göstermektedir ki; sahadaki yayınların ağırlıklı kısmı SSCI makalelerdir. Business History alana en çok yer açan dergidir. 2020 senesi araştırmacıların en üretken olduğu zaman dilimidir. Alan yılda yüzde 5 hızla büyümektedir. En sık kullanılan anahtar kelimeler; girişimcilik, tarih ve girişimcilik ruhudur. Son yıllarda ise bu sosyal girişimcilik ve İtalya’ya dönmüştür. Temalar; yönetim ve modelden, eğitim ve kimliğe oradan girişimcilik ve performansa ve son dönemde ise inovasyon ve cinsiyete kaymıştır.