Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.4, sa.27, ss.455-465, 2016 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin Çanakkale Zaferi’nin 100. yılında
hislerini açıkladıkları kompozisyonlarda öne çıkarttıkları/sezdirdikleri değer
unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 54
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrenci
kompozisyonlarından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi
tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrenci kompozisyonlarında 14 farklı
değeri [vatanseverlik (f=27), duyarlılık (f=21), sevgi (f=19), sorumluluk (f=18),
bağımsızlık/özgürlük (f=11), aile birliğine verilen önem (f=7), saygı (f=7),
yardımseverlik (f=6), dayanışma (f=3), bilimsellik (f=2), çalışkanlık (f=2),
hoşgörü (f=2) ve dürüstlük (f=1)] içeren 132 değer unsuru belirlenmiştir. Bu
bulgulardan hareketle; öğrenci kompozisyonlarında yer alan değerlerin, Sosyal
bilgiler öğretim programında kazandırılması istenilen birtakım değerlerle örtüştüğü
sonucuna ulaşılmıştır.