Bu çalışmada Türkiye'nin 8. sınıf TIMSS 2015 matematik başarısının önceki sınavlara göre değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda başarı öğrenme alanları bağlamında ele alınırken diğer taraftan tutum, evdeki eğitsel kaynak sayısı, ev ödevine ayrılan süre ve öğretmenin eğitim düzeyi göz önünde bulundurularak karşılaştırmalar yapılmıştır. Doğası gereği doküman analizi yönteminin benimsendiği bu çalışma, Türkiye'nin TIMSS sınavlarında ufak artışlar göstermesine karşın her sınavda uluslararası ortalamanın altında kaldığını göstermiştir. Bununla birlikte tutum ve ev ödevine ayrılan süre açısından ilk beş ülkenin çoğundan yüksek bir puana ve yüzdeye sahip olmasına rağmen bu durumun başarıya yansımadığı görülmüştür. Eğitsel kaynak sayısı ve lisansüstü eğitim düzeyindeki öğretmen sayısı açısından ise başarılı ilk beş ülkenin yüzdelerinin Türkiye'den daha fazla olduğu görülmektedir. Sonuç olarak tutumların ve ev ödevine ayrılan sürenin matematik başarısını yordayıcı değişkenler olamayabileceği sonucuna ulaşılmıştır
The current study aims to investigate the TIMSS 2015 mathematics achievement of 8th grade Turkish students compared to the previous exams. In this respect, on one hand the learning areas were considered, and on the other hand comparisons were made with special care to attitude, attitude, educational home resources, the weekly time students spend on assigned homework and teacher degree. The current study which relied on document analysis showed that the mathematics achievement of Turkish eighth graders showed a marginal increase in consecutive TIMSS, and they scored below the international average in all exams. In addition, although the Turkish students relatively have more positive attitudes and weekly time spent on assigned homework compared to top five countries, they were unable to reflect it on their mathematics achievement. In terms of educational home resources and number Turkey. Consequently, it is thought that attitude and weekly time students spend may not be predictors of mathematics achievement