SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN DEPRESYON, ANKSİYETE VE STRES DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ


Şimşek B., Soykan Ö., Kartal A.

Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Dergisi, vol.18, no.2, pp.106-131, 2024 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 18 Issue: 2
  • Publication Date: 2024
  • Journal Name: Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.106-131
  • Yozgat Bozok University Affiliated: Yes

Abstract

Spor Bilimleri Öğrencilerinin Depresyon, Anksiyete ve Stres Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

ÖZ

Bu çalışmanın amacı spor bilimleri öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ve örneklemini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Bozok Üniversitesi'nde öğrenim gören 234 spor bilimleri öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin bilgiler ‘’kişisel bilgi formu’’ ile elde edilmiştir. Spor bilimleri öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini belirlemeye yönelik bilgiler “Depresyon, Anskiyete ve Stres Ölçeği” ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistic 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Demografik özelliklere ilişkin olarak frekans ve yüzde analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde; verilerin normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Depresyon, anksiyete ve stres düzeylerine bakıldığında yaş, bölüm, gelir durumu değişkenlerinde istatistiki olarak anlamsal farklılıklar bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyet, sınıf, kalınan yer değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak araştırmaya

katılan öğrencilerin depresyon, anksiyete ve stres düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Öğrenci, depresyon, anksiyete, stres