Meslek Etiği Dersinin Öğrencilerin Hile Karşısındaki Tutumları ve Raporlama Eğilimleri Üzerindeki Etkisi


TEMİZ H., HACIHASANOĞLU T., ÖZDEMİR N.

Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.137-155, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Meslek etiği dersi ve dersi alan öğrenciler üzerindeki etkileri farklı disiplinler açısından literatürdeincelenen bir konudur. Yaşanan ekonomik skandallar meslek etiği konusunun güncelliğinikorumasına neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, meslek etiği dersinin öğrencilerin belirlisenaryolar karşısındaki etik değerlendirme ve raporlama eğilimleri üzerindeki etkilerininincelenmesidir. Bu kapsamda 170 işletme bölümü öğrencisine anket uygulanmıştır. Öğrencilermeslek etiği dersi alan ve almayan öğrencilerden oluşmaktadır. Elde edilen bulgular üç başlıkaltında ifade edilebilir. Birincisi, meslek etiği dersi alan öğrencilerin almayan öğrencilere göre etikdeğerlendirmeleri ve raporlama eğilimleri daha yüksektir. İkincisi, kız öğrencilerin belirlisenaryolarda erkek öğrencilere göre etik değerlendirmeleri ve raporlama eğilimleri daha yüksektir.Üçüncü ve son olarak, öğrencilerin bir senaryoyu etik dışı değerlendirmeleri ve bu senaryolarıraporlama eğilimleri arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.
Business ethics course and its effects on students’ attitudes is a subject that investigated by different disciplines in literature. The economic scandals encountered induce to keep up-to-date of business ethics. The aim of this study is to investigate effects of business ethics course on students’ ethical assessment and reporting tendency in view of given scenarios. Within this scope, a questionnaire was applied to 170 business administration students who take and do not take the course. Obtained results can be stated under three topics. First, students who take business ethics course have higher ethical assessment and reporting tendencies than non-taking students. Second, female students have higher ethical assessment and reporting tendencies than boys in certain scenarios. Last, significant relationship has been found between students’ assessment of a scenario as unethical and their tendencies to report these scenarios.