Risks Faced by Children Digital Environment and Protection Way


Çimke S. , Bayat M.

in: Çocukluk Çağında Sık Karşılaşılan Adli Sorunlar ve Hemşirelik Yönetimi - 2020, Prof. Dr. Sevinç POLAT, Editor, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, pp.67-70, 2020

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2020
  • Publisher: Türkiye Klinikleri Yayınevi
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.67-70
  • Editors: Prof. Dr. Sevinç POLAT, Editor

Abstract

Günümüzde çocuklar erken yaşta internetle tanışmakta ve giderek daha fazla çevrimiçi zaman geçirmektedir. Dijital ortamlar, çocuklar için eğitim, sosyalleşme, kendini ifadede önemli bir araç olmakla birlikte çocukların yetişkinlere göre daha savunmasız olduğu bir dizi riski de beraberinde getirmektedir. Çocuklara yönelik internet suçları, ebeveynleri, eğitimcileri, politikacıları ilgilendiren çağdaş bir sosyal problemdir. Çocukların bisiklete binmeleri veya yüzmeyi öğrenmeleri gibi, interneti kullanmanın bazı riskler taşıyacağı kabul edilmektedir. Öyleyse, yetişkinlerin görevi tüm riskleri ortadan kaldırmak değil, riski yönetmek, çocukların riskler için hazırlanıp öğrenmelerini sağlarken, zararları en aza indirmek için önlemler almaktır. Bu derlemenin amacı bilgi iletişim teknolojilerin doğurduğu potansiyel risk türlerini saptamak, hangi koşulların ne tür bir risk oluşturduğunu, hangi faktörlerin riski arttığını veya azalttığını belirlemek ve korunma yollarını ortaya koymaktır.

Anahtar Kelimeler: internet; çocuk istismarı; önleme ve kontrol
ABSTRACT
Today , children are introduced to the internet at an early age and spend more and more time online. Digital environments, is an important tool self-expressio, education and socialization for children, but also brings a number of risks in which children are more vulnerable than adults. Internet crimes against children is a contemporary social problem that concerns parents, educators and politicians. It is recognized that using the Internet may involve certain risks, such as children cycling or learning to swim. So, it is not the task of adults to eliminate all risks, but to manage risk, to take measures to minimize harm while allowing children to prepare and learn for risks. The aim of this review is to determine the potential risk types of information and communication technologies, to determine which conditions pose a risk, which factors increase or decrease the risk, and to reveal ways of protection.

Keywords: Internet; child abuse; prevention & control