9.ULUSLARARASI MARMARA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 2 - 03 February 2025, pp.420-433, (Full Text)
Art
education in architecture plays a significant role in the development of
students' design and aesthetic perspectives, allowing them to develop creative
and functional approaches both during their education and throughout their
professional careers. The relationship between architecture and art encompasses
both technical and aesthetic knowledge. One of the best ways to acquire and
evaluate this knowledge is through the examination of curricula. In this study,
the curriculum of the Department of Architecture at Yozgat Bozok University is
analyzed, focusing on the status of art courses within the compulsory-elective
course structure and the content of these courses. In this context, the place
of art education in the architecture education process, the teaching methods
and techniques of the courses, and the content of the art courses are analyzed,
revealing the strengths and weaknesses of the art education provided by the
Department of Architecture at Yozgat Bozok University. All necessary data for
the study were obtained through a literature review using electronic and
written sources, and the data were analyzed using content analysis and
converted into numerical form. The numerical results were analyzed using Excel
software. Through this study, the balance and content of art courses between
compulsory and elective categories are evaluated, and recommendations for the
educational system are provided. Ensuring a balanced distribution of art
education across compulsory and elective courses will help maintain the quality
of education at an optimum level. Conducting such an analysis will shed light
on educational policies and curriculum development processes, contributing to
the creation of a more effective structure in architectural education.
Mimarlık
eğitiminde sanat eğitimi, öğrencilerde tasarlama ve estetik bakış açısının
gelişimi açısından önemli yer tutarak, öğrencilerin hem eğitim-öğretim
sürecinde hem de çalışma hayatları boyunca yaratıcı ve fonksiyonel yaklaşımlar
geliştirmesine olanak sağlar. Mimarlık ve sanat arasındaki bu ilişki hem teknik
bilgiyi hem de estetik bilgiyi içerir. Bu bilgileri edinmenin ve
değerlendirmenin en iyi yollarından biri de müfredatların incelenmesidir.
Çalışma kapsamında Yozgat Bozok Üniversitesi Mimarlık Bölümü ders müfredatı
incelenerek sanat derslerinin zorunlu-seçmeli dersler kapsamındaki durumu ve
derslerin içerikleri araştırılmaktadır. Bu kapsamda mimarlık eğitim sürecinde
sanat eğitiminin yeri, derslerin öğretim yöntem-teknikleri ve sanat derslerinin
müfredat içeriği analiz edilerek, Yozgat Bozok Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün
sanat eğitimine dair güçlü ve zayıf yönleri ortaya konulmaktadır. Çalışma için
gerekli tüm veriler elektronik ve yazılı kaynaklar üzerinden literatür taraması
yapılarak elde edilmiş olup, veriler içerik analizine tabi tutularak incelenmiş
ve sayısal mahiyete kavuşturulmuştur. Verilerin sayısal sonuçları excel programı
ile analiz edilmiştir. Tüm bu çalışma ile sanatın zorunlu-seçmeli dersler
arasındaki dengesi ve içerikleri değerlendirilerek, eğitim sistemine dair
önerilerde bulunulmaktadır. Sanat eğitiminin zorunlu ve seçmeli dersler
havuzunda dengeli bir şekilde yer alması eğitim kalitesinin optimum seviyede
tutulması sağlayacaktır. Bu tür bir analizin yapılması, eğitim politikaları ve
müfredat geliştirme süreçlerine ışık tutarak, mimarlık eğitiminde daha etkili
bir yapı oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.