Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin toplumsal cinsiyet algıları ile çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanan bu çalışmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen çalışmanın örneklemi, Yozgat ilinde eğitim-öğretime devam eden okul öncesi çocuklarının 277 ebeveyninden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında verilerin toplanmasında “Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği” ile “Anne-Baba Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS programından yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda, okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin toplumsal cinsiyet algılarının cinsiyete ve eğitim durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin çocuk yetiştirme tutum puanlarında cinsiyete göre anlamlı farklılık görülmüştür. Ayrıca ebeveynlerin eğitim durumuna göre, demokratik ve aşırı hoşgörülü tutum alt boyut puanlarında anlamlı farklılığın olmadığı, baskıcı ve otoriter tutum alt boyut puanlarında ise anlamlı farklılığın olduğu bulunmuştur. Okul öncesi dönem çocukların ebeveynlerinin çocuk yetiştirme tutum alt boyutlarından demokratik tutum puanları ile toplumsal cinsiyet algı puanları arasında pozitif yönlü, orta seviyede anlamlı ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, which aims to examine the relationship between the gender perceptions of parents of preschool children and their raising children attitudes, the relational screening model was used. The sample of the study, which was selected by simple random sampling method, consists of 277 parents of preschool children attending education in Yozgat province. “Gender Perception Scale” and “Parental Attitude Scale” were used to collect data within the scope of the study. SPSS program was used to analyze the data. As a result of the study, it was found that the gender perceptions of the parents of preschool children differed significantly according to gender and educational status. There was a significant gender difference in the raising children attitude scores of the parents of preschool children. In addition, it was found that there was no significant difference in the sub-dimension scores of democratic and overly tolerant attitudes, but there was a significant difference in the sub-dimension scores of oppressive and authoritarian attitudes according to the educational status of the parents. It was concluded that there is a positive, moderately significant relationship between the democratic attitude scores of the parents of preschool children, one of the raising children attitude sub-dimensions, and the gender perception scores.