7.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Yer Alan Fizik Konularına Ait Etkinliklerin 21.Yüzyıl Beceri Düzeyleri Açısından İncelenmesi


Creative Commons License

Yılmaz T.

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, cilt.1, sa.7, ss.82-83, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.82-83
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgiye ulaşmanın artık çok kolay bir hale geldiği günümüzde, öğrencilerden çok yönlü özellikleri barındıran çağa uygun, 21. yüzyıl becerileri olarak ifade edilen karmaşık problemlere alternatif çözümler üretme, etkili iletişim kurma, yeni bilgiyi üretme ve yönetme, takım olarak çalışma ve hızlı değişime uyum sağlayacak kadar esnek olma gibi becerileri taşıyor olmaları beklenmektedir. Bu çalışma 2019 yılından beri Türkiye’de okutulan Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan 7. sınıf Fen Bilimleri ders kitabında yer alan fizik konularına ait etkinliklerin 21. yüzyıl beceri düzeyleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma nitel bir çalışma olup doküman incelemesinden faydalanılmıştır. Veriler 7. sınıf fen bilimleri kitabında fizik konularının yer aldığı “Kuvvet ve Enerji, Işığın Madde ile Etkileşimi, Elektrik Devreleri” ünitelerine ait 26 kazanımdan oluşmaktadır. Verilerin analizi betimsel yolla yapılmıştır. Kazanımlara yönelik etkinlikler 21. yüzyıl becerilerinin P21 (Partnership for 21st Century Learning) tarafından “Öğrenme ve Yenilik Becerileri, Bilgi-MedyaTeknoloji Becerileri, Yaşam ve Kariyer Becerileri” şeklinde yapılmış sınıflandırma dikkate alınarak ele alınmıştır. Bu çalışma neticesinde fizik konularının yer aldığı ünitelere ait kazanımlarda 21. yüzyıl becerilerinden daha çok eleştirel düşünme ve problem çözme, yaratıcılık ve yenilik, bilgi okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı, iş birliği, becerilerine yer verildiği, ancak girişimcilik ve özyönetim, sosyal ve kültürler arası, medya okuryazarlığı becerilerine yönelik herhangi bir kazanıma ve etkinliğe yer verilmediği tespit edilmiştir.


Nowadays, when accessing information has become very easy, students will be able to produce alternative solutions to complex problems expressed as 21st century skills, which are suitable for the age and have versatile features, to establish effective communication, produce and manage new information, work as a team, and adapt to rapid change. They are expected to possess skills such as flexibility. This study was carried out in order to examine the activities of physics subjects in the 7th Grade Science textbook published by the Ministry of National Education since 2019 in terms of 21st century skill levels. This study is a qualitative study, and the document review method has been used. The data consists of 26 acquisitions belonging to the units "Force and Energy, Interaction of Light with Matter, Electric Circuits," in which physics topics are included in the 7th grade science book. The analysis of the data was done in a descriptive way. Activities for outcomes are handled by taking into account the classification made by P21 (Partnership for 21st Century Learning) as "Learning and Innovation Skills, Information-Media-Technology Skills, Life and Career Skills". As a result of this study, the acquisitions of the units regarding physics subjects include critical thinking and problem solving, creativity and innovation, information literacy, technology literacy, and cooperation skills, but it has been determined that there are no activities or acquisitions regarding entrepreneurship and selfmanagement, social and intercultural, media literacy skills.