11. ULUSAL BETON KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2025, ss.761-775, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışmada farklı çelik tel
narinliği ve içeriğine sahip hafif taşıyıcı betonların eğilme altındaki
yük-sehim ve yük-ÇAAD (Çatlak Ağzı Açılma Deplasmanı) eğrilerinden elde edilen
kırılma parametreleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Pomza agregası
kullanılarak üretilen hafif betonlara 55, 65 ve 80 narinliğine sahip çelik
teller 15 kg/m3, 30 kg/m3, 45 kg/m3 ve 60 kg/m3
miktarlarda ikame edilerek numune üretimleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
referans hafif taşıyıcı beton sınıfı LC25/28 olarak alınmıştır. Üretilen
standart silindir numuneler üzerinde basınç ve yarmada çekme deneyleri,
çentikli kiriş numuneler üzerinde ise EN 14651 standardına göre eğilme
deneyleri yapılmıştır. Eğilme deneylerinden elde edilen yük-sehim ve yük-ÇAAD
eğrileri ile numunelerin nihai eğilme dayanımları, kırılma enerjileri ve
karakteristik boy değerleri belirlenmiştir. Yük-sehim ve yük-ÇAAD eğrilerinden
elde edilen kırılma parametreleri arasında iyi korelasyonlar elde edilmiştir.
In this study, the fracture parameters of lightweight
concrete with different steel fiber slenderness and content were comparatively
investigated from load-deflection and load-CMOD (Crack Opening Displacement)
curves under bending. Specimens were produced by substituting steel fibers with
55, 65 and 80 aspect ratios into lightweight concretes produced using pumice
aggregate with 15 kg/m3, 30 kg/m3, 45 kg/m3
and 60 kg/m3 content. In the study, the reference lightweight
structural concrete classification was taken as LC25/28. Compression and
splitting tensile tests were performed on the standard cylinder specimens and
flexural tests were performed on the notched beam specimens according to EN
14651 standard. The ultimate flexural strengths, fracture energies and
characteristic length values of the specimens were determined from the
load-deflection and load-CMOD curves obtained from flexural tests. Good
correlations were obtained between the fracture parameters obtained from the
load-deflection and load-CMOD curves.