YILDIZ JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, vol.5, no.2, pp.51-83, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin göreve başladıkları andan itibaren karşılaştıkları problemleri ve
bu problemlere karşı ne tür uygulamalar yaptıkları belirlemek ve öğretmenlerin bu problemler ile
ilgili çözüm önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı
çerçevesinde oluşturulmuş durum çalışmasıdır. Çalışmada kartopu örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme
aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak
analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında verilen cevapların frekans değerleri dikkate
alınmıştır. Sınıf yönetimi, istenmeyen öğrenci davranışı sınıflarında bulunan kaynaştırma
öğrencileri, öğretim süreci, en çok problem yaşadığı dersler, öğrenci velileri idari işler alt
boyutlarına ilişkin öğretmenlerin yaşadıkları problemler belirlenmiş ve bu problemler karşısında
neler yaptıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.