Robot Tasarımı ve Programlama


Tekerek M., Aydemir H., Gök M.

Gilbo, İstanbul, 2020

  • Yayın Türü: Kitap / Ders Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Gilbo
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Robot Tasarımı ve Programlama kitabı ile, robotik eğitiminde zengin fırsatlar sunan, ROBOTIS PLAY 700 OLLOBOT kullanılarak özgün bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. İçerik mühendislik tasarım süreçlerinin yaparak ve yaşayarak öğrenilmesi amaçlanarak uygulamalı olarak olarak geliştirilmiştir.

Kitap kapsamında Scratch 2.0 ile 10 robot tasarım ve programlama görevi Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kazanımları ile desteklenerek sunulmuştur.

Programlama kavramlarının öğretimi robotlar üzerinden artırımlı olarak yapılmıştır. Buna göre robotik .içerik; kolaydan zora ve basitten karmaşığa olacak biçimde hazırlanmıştır. Ayrıca her robot için hazırlanan Geliştirme Görevi bölümünde, öğrenciye birleştirdiği ve programladığı robot ile gerçekleştirmesi istenen yeni bir robot görevi verilmiştir. Öğrenci bu görevler ile problem çözme sürecine girer ve ilgili robotu programlarken öğrendiği programlama kavramlarını yeni bir problem durumunda kullanır.

With the Robot Design and Programming book, it is aimed to create an original resource using ROBOTIS PLAY 700 OLLOBOT, which offers rich opportunities in robotics education. The content has been developed practically with the aim of learning engineering design processes by doing and experiencing.


Within the scope of the book, 10 robot design and programming tasks with Scratch 2.0 were presented, supported by the achievements of Information Technologies and Software courses.


Teaching of programming concepts was done incrementally through robots. Accordingly, robotic content; It is prepared from easy to difficult and from simple to complex. In addition, in the Development Task section prepared for each robot, a new robot task that the student was asked to perform with the robot he assembled and programmed was given. The student enters the problem solving process with these tasks and uses the programming concepts he learned while programming the robot in a new problem situation.