Temel Eğitim, vol.7, no.28, pp.43-53, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
lkokul dördüncü sınıf düzeyinde fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanma sıklığının öğrencilerin fen bilimlerine ilişkin tutumlarını incelemek amaçlanmıştır. Bu çalışma, tarama modeli kullanılarak Yozgat ilinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmanın verileri Fen Bilimleri Turum Ölçeği kullanılarak toplanarak tek yönlü ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda ilkokul dördüncü sınıf düzeyinde laboratuvar kullanımının öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Bu bulgu ilkokul düzeyinde fen bilimleri dersinde laboratuvar kullanımının fen bilimlerini sevdirmede etkili olabileceği sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Bu sonuç kapsamında okulların laboratuvar olanaklarının artırılması ile öğretmenlerin laboratuvar kullanımının teşvik edilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.