15. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2023, cilt.1, sa.1, ss.965-982
Dört temel dil becerisinin geliştirilmesi, sözcük dağarcığının geliştirilmesiyle mümkün olmaktadır. Öğrencinin iletişim becerilerini, bilişsel becerilerini, sosyal ilişkilerini ve akademik başarısını etkileyen sözcük dağarcığı, sözcük öğretimi süreci içerisinde geliştirilmektedir. Sözcük öğretimi sürecinin doğru ve etkili bir şekilde planlanmasıyla öğrencilerin sözcük dağarcığı geliştirilebilmektedir. Bu doğrultuda sözcük öğretimi sürecinde kullanılabilecek çeşitli yöntem, teknik, uygulama ve materyaller geliştirilmiştir. Sözcük öğretiminin başarıya ulaşabilmesi için bu yöntem, teknik, uygulama ve materyallerin dikkatli ve özenli bir şekilde oluşturulması gerekmektedir. Zekâ oyunu türlerinden biri olan Resfebe, Batı alanyazınında Rebus olarak bilinen kavrama karşılık gelmektedir ve “resimli alfabe” sözcüklerinin birleştirilmesiyle meydana getirilmiştir. Resfebe, sözcük öğretiminde kullanılabilecek etkili bir materyaldir. Sözcük öğretiminde Resfebe’nin nasıl kullanılacağı sorusuna cevap aramayı amaçlayan bu araştırma, betimsel araştırma modellerinden derleme çalışması niteliğindedir. Araştırmada öncelikle ilgili alanyazın taraması sonucunda elde edilen bilgiler doğrultusunda sözcük, sözcük dağarcığı, sözcük öğretimi, zekâ, zekâ oyunları, Zekâ Oyunları Dersi, Rebus ve Resfebe konuları üzerinde durulmuştur. Sonrasında Resfebe’nin sözcük öğretiminde nasıl kullanılacağı ile ilgili uygulama örnekleri geliştirilmiştir. Renkli, ilgi çekici, eğlenceli, öğretici yapısı ve sözcük öğretimi sürecindeki kullanışlığı göz önüne alındığında Resfebe’nin sözcük öğretiminde kullanılan materyaller arasında yer alması gerektiği düşünülmektedir.