Yıldız Journal of Educational Research, cilt.6, sa.1, ss.21-33, 2021 (Hakemli Dergi)
Yükseköğrenimin temel yapıtaşını oluşturun üniversiteler, toplumu oluşturan bireylerin
meslek sahibi olmasında önemli rol oynarlar. Üniversitelere yönelik bir takım bilgilerin üniversite adayları ile paylaşılmasının meslek seçimini önemli ölçüde etkileyeceği düşünülmektedir. Bu bağlamda araştırma kapsamında Yükseköğretim Program Atlası’nda (YÖK Atlas)
yer alan veriler doğrultusunda, 2019 ve 2020 yıllarında Türkiye’de devlet üniversitelerindeki
sosyal bilgiler öğretmenliği programları ile bu programlara yerleşenlerin çeşitli özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel içerik analizi yöntemi kullanıldığı araştırmada
Türkiye’deki devlet üniversitelerinde yer alan toplam 62 üniversitenin sosyal bilgiler öğretmenliği programına ilişkin verileri incelenmiştir. Araştırma sonucunda 2019 ve 2020 yıllarında sosyal bilgiler öğretmenliği programlarına yerleşenlerin çoğunluğunun kadın olduğuna, 2020 yılında Temel Yeterlilik Testi net ortalamalarının toplamında, 2019 yılına göre artış
görülürken; Alan Yeterlilik Testi net ortalamalarının toplamında 2020 yılında azalış olduğu
tespit edilmiştir. Diğer taraftan her iki yılda toplam soru sayısına göre net oranının en fazla
Temel Yeterlilik Testi kapsamında Sosyal Bilimler Testinde olduğu; Alan Yeterlilik testinde
ise net oranının 2019 yılında en fazla Coğrafya-1, 2020 yılında Coğrafya-2 testlerinden elde
edildiği görülmüştür. Ayrıca her iki yılda sosyal bilgiler öğretmenliği programına yerleşenler tarafından sosyal bilgiler öğretmenliği dışında en fazla tercih edilen programın Türkçe
öğretmenliği olduğu sonucuna ulaşılmıştır.