INTERNATIONAL CONFERENCE ON CONTEMPORARY SCIENTIFIC STUDIES-V, 27 - 28 March 2021, pp.1-13
Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkarak
tüm dünyaya yayılan korona virüs salgını sağlık başta olmak üzere ekonomi,
finans, turizm gibi birçok alanı etkilemiştir. Salgının hızlı bir şekilde
yayılması, bulaşma riskinin yüksek olması ve tedavisinin olmaması bazı
tedbirler alınmasını zorunlu kılmıştır. Sokağa çıkma yasakları, seyahat
kısıtlamaları, esnek çalışma sistemine geçilmesi alınan tedbirlerden
bazılarıdır. Bu tedbirler, işletmelerin faaliyet alanına ve büyüklüğüne göre değişen
krizler ile karşı karşıya kalmalarına neden olmuştur. İşletmeler Covıd-19
pandemi krizinin etkileri ile mücadele etmek ve krizin oluşturduğu fırsatları
yakalayabilmek için kriz yönetim planlarını uygulamaya başlamışlardır. Bu
süreçte işletmelere veri akışı sağlayan ve değişen koşullara bağlı olarak
değişen müşteri beklentileri hakkında bilgi veren müşteri ilişkileri yönetimi
uygulamaları daha da önemli hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı; Covıd-19
pandemi krizinin ortaya çıkmasıyla alınan salgını önleyici tedbirlerin
işletmeler üzerindeki etkileri hakkında değerlendirmeler yapmak ve kriz
yönetiminin etkin bir şekilde yürütülmesinde müşteri ilişkileri yönetiminin
rolünü ve önemini ortaya koymaktır. Nitel türde yapılan bu araştırmada tarama
yöntemi kullanılmış, ilgili literatürün yanı sıra gündeme dair güncel makaleler
ve haber kaynakları incelenmiştir. Çalışma ile gelecekteki araştırmacılara
fayda sunacak değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur.