Pazarlama Karması (4P) Boyutunda Hile


Creative Commons License

Hacıhasanoğlu P.

Hile İşletme Bilimi Perspektifinden Genel Bir Bakış, Prof. Dr. Tansel Hacıhasanoğlu,Doç. Dr. Tunay Aslan,Dr. Öğr. Üyesi Elçin Dalkılıç, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, Çanakkale, ss.211-233, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: PARADİGMA AKADEMİ
  • Basıldığı Şehir: Çanakkale
  • Sayfa Sayıları: ss.211-233
  • Editörler: Prof. Dr. Tansel Hacıhasanoğlu,Doç. Dr. Tunay Aslan,Dr. Öğr. Üyesi Elçin Dalkılıç, Editör
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmada, işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde ön planda tutmaları gereken pazarlama karması elemanları aracılığı ile yapılan hileli pazarlama örneklerine yer verilmesi ile tüketicilerin farkındalıklarının arttırılması ve literatüre katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Bölüm, işletmelerin hileli ve etik dışı davranışları pazarlama ve satış sektörüne de zarar vermektedir. İşletmeler pazarlama plan ve faaliyetlerini pazarlama karması olarak adlandırılan 4P üzerinden yürütmektedir. Bu nedenle pazarlamacıların planlarını uygulamaya koymak için faydalandıkları pazarlama karması boyutunda hile davranışı çalışmanın konusu olarak belirlenmiştir. Buradan hareketle pazarlama karmasının ne olduğu ve işletmelerin yaptığı hileli davranış örneklerine çalışmada yer verilmiştir.