OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE HAREKET EĞİTİMİ İLE BEDEN FARKINDALIĞI KAZANIMI: YÖNTEM VE TEKNİKLER


Gümüşay M., Özkatar Kaya E.

Rekreasyon: Teori, Metodoloji ve Uygulama, Hasan Ulukan,Aslı Esenkaya, Editör, Platanus Yayınevi, Ankara, ss.5-25, 2025

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2025
  • Yayınevi: Platanus Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.5-25
  • Editörler: Hasan Ulukan,Aslı Esenkaya, Editör
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okul öncesi dönem, bireylerin yaşam boyu sürecek fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerinin temellerinin atıldığı kritik bir süreçtir (Bayhan ve Artan, 2005). Bu dönemde çocukların hareket eğitimi ile tanıştırılması, onların motor becerilerinin gelişimini desteklemenin yanı sıra fiziksel aktivite alışkanlıklarının erken yaşlarda kazandırılması açısından büyük önem taşır (Mengütay, 2005). İnsanoğlunun doğasında hareket vardır. Herkes için önem arz eden hareket günümüz çocukları için daha büyük bir öneme sahip olmaktadır (Köroğlu ve Kaya 2021). Hareket eğitimi, çocukların denge, koordinasyon, esneklik ve kuvvet gibi temel motor becerilerini geliştirmelerine olanak sağlarken, aynı zamanda özgüvenlerini artırır, sosyal becerilerini güçlendirir ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunur (Altınkök, 2016; Özer ve Özer, 2007).