Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.3, sa.6, ss.70-79, 2016 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de son yıllarda yapılan çalışmalar, öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde daha çok
görsel materyal kullanılması yönünde beklentilerini ortaya koyarken, öğretmenlerin sosyal
bilgiler dersini işlerken yeteri kadar görsel materyal kullanmadıklarını göstermektedir. Bu
nedenle, bu çalışmanın amacı 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin “İpek Yolunda Türkler” ünitesinde
geçen kavramların öğretiminde kullanılabilecek kavram bulmaca örnekleri geliştirmektir. Bu
bağlamda her kavramın yalnızca bir bulmacada kullanıldığı, toplam 30 kavramdan oluşan üç
adet bulmaca örneği geliştirilmiştir. Geliştirilen bulmaca örnekleri ile öğrencilerin sosyal
bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımına ilişkin beklentilerinin karşılanması
amaçlanmaktadır. Ayrıca materyal hazırlama yönünde isteksiz sosyal bilgiler öğretmenlerinin
de derslerinde materyal kullanma ve hazırlama noktasında motive edilmesi hedeflenmektedir.