Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar


BAKİ A., BÜTÜNER S. Ö.

İlköğretim Online (elektronik), cilt.8, sa.1, ss.146-158, 2009 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 8 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: İlköğretim Online (elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.146-158
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Araştırmanın amacı, alternatif değerlendirme araçlarından biri olan proje'nin nasıl yürütüldüğüyle ilgili öğretmenlerin görüşlerini alarak, bu süreçte öğretmenlerin yaşadığı zorlukları ortaya koymak ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Araştırma için belirlenen ilköğretim okulu, araştırmacılardan birinin görev yaptığı ve ortamı tanıdığı kırsal kesimdeki bir ilköğretim okuludur. Araştırmanın çalışma grubunu bir Türkçe, bir fen ve teknoloji, ve bir sınıf öğretmeni olmak üzere 3 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde kodlama, temaların bulunması, verilerin kod ve temalara göre düzenlenmesi aşamalarından oluşan içerik analizi metodu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında öğretmenlerin proje çalışmaları sürecinde öğrencilerine rehberlik etmede kendilerini yeterli görmedikleri, proje çalışmaları ile ilgili üniversitelerde uygulamalı bir eğitim almadıkları, proje raporlarını değerlendirirken daha çok öğrencilerinin yazılı notlarını dikkate aldıkları, proje konusu vermede zorluklarının olduğu görülmüştür. Çalışma sonucuna göre; öğretmenlerin proje çalışmalarının nasıl yapıldığı, nasıl değerlendirildiği, öğrencilerin nasıl yönlendirilmeleri gerektiği konusunda kısa süreli hizmet içi eğitimden ziyade uzun süreli hizmet içi eğitime alınmaları önerilmektedir.