Dijital oyun geliştirme süreçleri ve bir eğitsel oyun örneği


Aydemir H., Tekerek M.

EDUCCON 2022 Digital Competence & STE(A)M Education, Kahramanmaraş, Türkiye, 24 - 25 Mart 2022, ss.88-96

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kahramanmaraş
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.88-96
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitsel oyunların, hem öğrenme hem de eğlence kavramlarına odaklanması nedeniyle karmaşık bir doğaya sahip olduğu söylenebilir. Bu nedenle eğitsel bir oyundan eğlence için tasarlanmış oyun kadar çekici olmasının yanında öğrenme amacına hizmet etmesi de beklenir. Bu durum eğitsel oyun geliştirme sürecinde disiplinlerarası çalışmayı gerektirmektedir. Bu çalışmada, bir eğitsel oyun geliştirme süreci sunulmuş ve geliştirilen oyunun; arayüz, hikâye, kural, anında geribildirim, amaç ve ödül gibi çok yönlü incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında içerisinde 11 farklı oyunun yer aldığı okul öncesi ve ilkokul yaş grubuna yönelik bir eğitsel mobil oyun geliştirilmiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak, oyun geliştirme sürecinde arayüz, dil, seslendirme ve oyun süresi gibi unsurlar ilgili yaş grubu dikkate alınarak hazırlanmıştır. Oyun geliştirme ortamı olarak Unity oyun motoru kullanılmış ve geliştirilen oyun Google Play mağazasında ücretsiz olarak yayınlanmıştır. Çalışmada, oyun geliştirme süreci tüm aşamalarıyla değerlendirilmiş ve bu aşamaların eğitsel ve eğlence unsurlarına nasıl katkı yaptığı açıklanmıştır.