EDUCCON 2022 Digital Competence & STE(A)M Education, Kahramanmaraş, Türkiye, 24 - 25 Mart 2022, ss.88-96
Eğitsel oyunların, hem öğrenme hem de eğlence kavramlarına
odaklanması nedeniyle karmaşık bir doğaya sahip olduğu söylenebilir. Bu nedenle
eğitsel bir oyundan eğlence için tasarlanmış oyun kadar çekici olmasının
yanında öğrenme amacına hizmet etmesi de beklenir. Bu durum eğitsel oyun
geliştirme sürecinde disiplinlerarası çalışmayı gerektirmektedir. Bu çalışmada,
bir eğitsel oyun geliştirme süreci sunulmuş ve geliştirilen oyunun; arayüz,
hikâye, kural, anında geribildirim, amaç ve ödül gibi çok yönlü incelenmesi
gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında içerisinde 11 farklı oyunun yer aldığı
okul öncesi ve ilkokul yaş grubuna yönelik bir eğitsel mobil oyun
geliştirilmiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak, oyun geliştirme sürecinde
arayüz, dil, seslendirme ve oyun süresi gibi unsurlar ilgili yaş grubu dikkate
alınarak hazırlanmıştır. Oyun geliştirme ortamı olarak Unity oyun motoru
kullanılmış ve geliştirilen oyun Google Play mağazasında ücretsiz olarak
yayınlanmıştır. Çalışmada, oyun geliştirme süreci tüm aşamalarıyla
değerlendirilmiş ve bu aşamaların eğitsel ve eğlence unsurlarına nasıl katkı
yaptığı açıklanmıştır.