Türk Diş Hekimliği Araştırma Dergisi, cilt.4, sa.3, ss.140-146, 2025 (Hakemli Dergi)
ÖZET
Amaç: Bilimsel gelişmeler diş hekimliğinde hem teorik
hem de klinik uygulamalar bakımından farklılaşmalara neden
olduğu için, diş hekimliğinde uzmanlaşma önemli bir hale
gelmiştir. Bu çalışmada, Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi
Giriş Sınavı’na (DUS) girecek diş hekimlerinin sınava hazırlık
süreçlerine yardımcı olabilmek için son 10 yılda çıkan DUS
Çocuk Diş Hekimliği sorularının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma, son 10 yılda sorulmuş olan
128 adet DUS Çocuk Diş Hekimliği sorusunu içerecek şekilde
planlanmıştır. Konuların sınıflandırılması Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) kaynakları incelenerek
oluşturulmuştur. Buna göre incelenen soruların konular ve
yıllara göre nasıl dağılım gösterdiği incelenmiştir.
Bulgular: Çalışma sonucu elde edilen veriler
incelendiğinde, en fazla sorunun dişlerin gelişim anomalileri
(%13,28) konusundan sorulduğu, en az sayıda soru sorulan
konuların ise; genç sürekli dişlerde endodontik tedaviler
(%0,78), çocukluk dönemi hastalıklarının ağız içi belirtileri
(%0,78), çocuklarda sistemik hastalıkların ağız içi bulguları
(%0,78) ve süt dişlerinin morfolojik ve histolojik özellikleri
(%0,78) olduğu gözlenmiştir.
Sonuç: Gerçekleştirilmiş olan 13 adet Diş Hekimliği
Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı tek tek ele alınıp incelendiğinde,
sınavlarda soruların çıkmış olduğu konu başlıklarının
değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen
sonuçlar, diş hekimlerinin sınava hazırlık sürecinde strateji
geliştirmelerine olanak sağlayacaktır.