Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavlarında Çocuk Diş Hekimliği Soruları Hangi Konularda Dağılım Gösteriyor?


Creative Commons License

Cihangir İ., Bodur Güney H. Z., Acartürk M.

Türk Diş Hekimliği Araştırma Dergisi, cilt.4, sa.3, ss.140-146, 2025 (Hakemli Dergi)

Özet

ÖZET

Amaç: Bilimsel gelişmeler diş hekimliğinde hem teorik 

hem de klinik uygulamalar bakımından farklılaşmalara neden 

olduğu için, diş hekimliğinde uzmanlaşma önemli bir hale 

gelmiştir. Bu çalışmada, Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimi 

Giriş Sınavı’na (DUS) girecek diş hekimlerinin sınava hazırlık 

süreçlerine yardımcı olabilmek için son 10 yılda çıkan DUS 

Çocuk Diş Hekimliği sorularının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Gereç ve Yöntem: Çalışma, son 10 yılda sorulmuş olan 

128 adet DUS Çocuk Diş Hekimliği sorusunu içerecek şekilde 

planlanmıştır. Konuların sınıflandırılması Ölçme, Seçme ve 

Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) kaynakları incelenerek 

oluşturulmuştur. Buna göre incelenen soruların konular ve 

yıllara göre nasıl dağılım gösterdiği incelenmiştir.

Bulgular: Çalışma sonucu elde edilen veriler 

incelendiğinde, en fazla sorunun dişlerin gelişim anomalileri 

(%13,28) konusundan sorulduğu, en az sayıda soru sorulan 

konuların ise; genç sürekli dişlerde endodontik tedaviler 

(%0,78), çocukluk dönemi hastalıklarının ağız içi belirtileri 

(%0,78), çocuklarda sistemik hastalıkların ağız içi bulguları 

(%0,78) ve süt dişlerinin morfolojik ve histolojik özellikleri 

(%0,78) olduğu gözlenmiştir.

Sonuç: Gerçekleştirilmiş olan 13 adet Diş Hekimliği 

Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı tek tek ele alınıp incelendiğinde, 

sınavlarda soruların çıkmış olduğu konu başlıklarının 

değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen 

sonuçlar, diş hekimlerinin sınava hazırlık sürecinde strateji 

geliştirmelerine olanak sağlayacaktır.