Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin yenilenmiş Bloom taksonomisini uygulama yeterlik algılarını ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirilmesidir. Bu çalışma, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen üç farklı öğretmen grubuyla yürütülmüştür. Ölçek geliştirme sürecinde DeVellis’in (2017) sekiz adımlı ölçek geliştirme yaklaşımı temel alınmıştır. İlk olarak 63 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuş, uzman görüşleri sonrasında taslak ölçek 40 maddeye indirilmiştir. Gerçekleştirilen pilot çalışma sonucunda taslak ölçekte yer alan 40 maddenin madde toplam korelasyon değerlerinin yeterli düzeyde olduğu ve maddelerin açık ve anlaşılır olduğu belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bu faktörler sırasıyla yenilenmiş Bloom taksonomisi uygulamaları mesleki yeterlik algısı (21 madde) ve yenilenmiş Bloom taksonomisine yönelik bilgi düzeyi yeterlik algısıdır (8 madde). Bu iki faktörlü yapı toplam varyansın %70.73’ünü açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları da bu yapıyı doğrulamış ve modelin verilerle mükemmel düzeyde uyum gösterdiği bulunmuştur (χ²/sd = 2.12, CFI = .97, TLI = .97, RMSEA = .08). Güvenirlik analizleri sonucunda ölçeğin alt boyutlarının ve tamamının Cronbach alfa iç tutarlılık katsayılarının .96 ila .98 olduğu tespit edilmiştir. Geliştirilen 29 maddelik ölçeğin, öğretmenlerin yenilenmiş Bloom taksonomisini uygulama yeterlik algılarını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir. İlerleyen çalışmalarda ölçeğin ölçüm değişmezliği, eş değer ve aykırı ölçekler geçerliliği ve test-tekrar test güvenirliği incelenebilir.
The aim of this study is to develop a scale to measure teachers' perceptions of their efficacy in applying the revised Bloom's taxonomy. This study was conducted with three different groups of teachers selected by convenience sampling method. The scale development process was based on DeVellis' (2017) eight-step scale development approach. First, an item pool of 63 items was created, and the draft scale was reduced to 40 items after expert opinions. As a result of the pilot study, it was determined that the item-total correlation values of the 40 items in the draft scale were sufficient and the items were clear and understandable. Exploratory factor analysis revealed that the scale had a two-factor structure namely efficacy of revised Bloom's taxonomy applications (21 items) and perception of efficacy of revised Bloom's taxonomy knowledge level (8 items). Confirmatory factor analysis results also confirmed this structure in another sample and showed excellent fit with the data (χ²/df = 2.12, CFI = .97, TLI = .97, RMSEA = .08). As a result of the reliability analyses, it was found that the Cronbach's alpha internal consistency coefficients of the subscales and the whole scale were .96 to .98. It was determined that the 29-item scale was a valid and reliable measurement tool for measuring teachers' perceptions of efficacy in applying the revised Bloom's taxonomy. In future studies, measurement invariance, criterion validity, and test-retest reliability of the scale can be examined.