VERGİ BİLİNCİ VE VERGİ AHLAKI ÜZERİNE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA: YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ


Samancı M.

Vergi Sorunları Dergisi, sa.434, ss.50-73, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Vergi Sorunları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.50-73
  • Yozgat Bozok Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Vergi bilinci ve ahlakının içselleştirildiği toplumlarda, bireylerin vergileri düzenli ödemesi kolaylaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı Yozgat Bozok Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde okuyan öğrencilerin vergi bilinci ve vergi ahlak düzeylerinin ölçülmesidir. Fakültede bulunan altı bölümden 464 öğrenciye ulaşılmış olup, çevrimiçi anket doldurularak elde edilen verilere frekans analizi ve Ki-Kare testi uygulayarak öğrencilerin sınıf, bölüm ve cinsiyeti ile vergi bilinci ve vergi ahlakı arasında anlamlı ilişki olup olmadığı sınanmıştır. Çalışma sonucunda maliye ve sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin diğer bölümlere kıyasla, ikinci ve dördüncü sınıflar da diğer sınıflara göre daha fazla vergi bilinci ve ahlakına sahip oldukları tespit edilmiştir.

In societies where tax awareness and morality are internalized, it becomes easier for individuals to pay taxes regularly. The aim of this study is to measure the level of tax awareness and tax morality of students studying at Yozgat Bozok University Faculty of Economics and Administrative Sciences. A total of 464 students from six departments of the Faculty were reached and the data obtained by filling out the online questionnaire were analyzed by applying frequency analysis and Chi-Square test to test whether there is a significant relationship between the class, department and gender of the students and tax awareness and tax morals. As a result of the study, it was determined that students of finance and health management departments have more tax awareness and morality compared to other departments, and second and fourth graders have more tax awareness and morality compared to other grades.