Muhasebe ve Finansman Dergisi, sa.86, ss.55-78, 2020 (Hakemli Dergi)
Bazı dönemlerde global krizlerin gölgesinde kalan ekonomilerde, finansman arayışında olan girişimciler ile iş
hacmini büyütmek isteyen iş insanları için alternatif bir fonlama aracı olarak ortaya çıkan kitlesel fonlama uygulamasına
günümüzde yaygın bir şekilde başvurulmaktadır. Genel anlamda kitlesel fonlama, çeşitli projelerin gerçekleştirilmesi için
halktan küçük tutarlı maddi destekler toplama işidir. Geçmişten günümüze süregelen bu yardımlaşma eylemi, gelişen
teknoloji sayesinde online platformlara taşınarak, iş hayatında da kendini göstermiş ve kâr amacı gütmeyen, sosyal amaçlı
projelerin yanı sıra ticarî projelerin finansmanı için de kullanılmaya başlanmıştır. Geleneksel finansman araçlarına kıyasla
daha düşük maliyetli ve uzun vadeli projelerde fon sağlanması için başvurulan bu yöntem özellikle ekonominin lokomotifi
olan girişimcilerin ve teknoloji odaklı projelerin desteklenmesinde aktif rol oynamaktadır. Bu çalışmada, kitle fonlaması
araçları teorik olarak incelenmiş, bağış (yardım) ve ödüle dayalı kitlesel fonlama uygulamaları vergi mevzuatı ve muhasebe
düzenlemeleri çerçevesinde değerlendirilmiş ve muhasebeleştirilmesine ilişkin örnek olaylara yer verilmiştir.