INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS -II, Adana, Turkey, 16 - 18 December 2024, pp.1461-1464
ÖZET
Amaç: Bu araştırmanın amacı; diş hekimliği fakültesindeki öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini belirlemek ve bu durumların ilişkili olduğu faktörleri
incelemektir.
Yöntem: Bu çalışmada veri toplama işlemine 2022-2023 eğitim-öğretim yılında diş hekimliği fakültesinde öğrenim gören 500 öğrenci katılmıştır. Çalışma Helsinki Deklarasyonu Prensipleri’ne uygun olarak yapılmıştır. Öğrenci verilerinin anonim olması için Google Formlar’ dan (Google, Mountain View, CA) DASS-21 ölçeğini içeren anket hazırlanarak öğrencilerin doldurmaları istenmiştir. Yanıtlar otomatik olarak Google Formlar’da toplandı ve Microsoft Excel (MS Excel) ‘de bir veri sayfası oluşturuldu. Ortaya çıkan nicel veriler tablo haline getirilerek istatistiksel analizi yapıldı.
Bulgular: Ölçeğin puanlamasında depresyon 0-4 puan, anksiyete 0-3 puan, stres 0-7 puan normal düzey; depresyon 5-6, anksiyete 4-5, stres 8-9 puan hafif düzey; depresyon 7-10, anksiyete 5-7, stres 10-12 puan orta düzey; depresyon 11-13, anksiyete 8-9, stres 13-16 puan ileri düzey; depresyon 14 ve üzeri puan, anksiyete 10 ve üzeri puan, stres 17 ve üzeri puan çok ileri düzey probleme sahip olduğunu göstermektedir. Diş hekimliği fakültesi öğrencilerine uygulamış olduğumuz DASS-21 anket çalışmasının sonucunda elde ettiğimiz verilere göre depresyon değeri 8.56 puan ile orta, anksiyete değeri 7.65 puan ile orta, stres değeri ise 8.67 puan ile hafif çıkmıştır. Elde edilen bulgular diş hekimliği fakültesi öğrencilerinde depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini azaltmak için yapılabilecek çalışmalar adına temel teşkil edebilir.
Anahtar Kelimeler: DASS-21, Diş Hekimliği, Öğrenci