Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERCAN POLAT
Danışman: Suat Karaküçük
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu çalısma, Ankara'da bulunun sporcuların genel marka kavramınayönelik tutumlarını belirleyebilmek ve kisilerin demografik özelliklerinin,tutumlara yönelik belirlenen bazı faktörler (marka ve reklam, marka vesosyallesme, marka tercihi, marka mensei, marka ile özdeslesme, markayıönemseme) üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıstır.Veri toplama aracı olarak arastırmacı tarafından gelistirilmis olan?Marka Tutum Anketi (MTA)? adlı anket kullanılmıstır. Iki bölümden olusanMTA'nın, birinci bölümde katılımcıların kisisel özelliklerini sorgulayanifadeler bulunurken, ikinci bölümde marka kavramına yönelik tutumlarıdegerlendiren 20 madde bulunmaktadır. Arastırmaya katılan 430sporcunun doldurdugu anketlerin 353'ü geçerli kabul edilerekdegerlendirmeye alınmıstır.Bulguların istatistiksel analizi sonucunda, sporcular arasında markatutumu alt boyutları açısından cinsiyet, medeni durum, ögrenim durumu,birlikte yasanılan kisiler, spor bransları, spor türü, milli takım sporcusu olupolmama durumları, spor yası, markayı önemseme durumları ve markayabaglılık düzeyleri arasında anlamlı farklar bulunmustur.Anahtar Kelimeler: Marka Kavramı, Marka Tutumu, Sporcular