Oryantiring uygulamalarının ilköğretim programlarındaki fonksiyonelliği


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FERHAN KARACA

Danışman: Suat Karaküçük

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırmada, ilköğretim müfredatına 2006 yılından itibarendâhil edilen spor etkinlikleri dersi kapsamında oryantiring eğitimi elealınmıştır. Araştırmada, eğitim, öğretim, beden eğitimi, spor ve oyunkavramları paralelinde oryantiring sporuna değinilmiş ve ilköğretimspor etkinlikleri dersinde okutulmak üzere oryantiring dersi içinörnek veriler sunularak eğitimi vermek isteyen öğretmenlere katkıdabulunmak amaçlanmıştır.Program geliştirme süreci olarak yapılan çalışmada ilk olarakeğitimi ve eğitim sistemini ele alınmıştır. Öğretme ve öğretimkavramlarına ve bunun gerçekleştiği okul ortamına değilmiş,akabinde sırasıyla Türk Millî Eğitim Sistemi, Oyun, Beden Eğitimi veSpor, Gelişim konuları genel bilgiler çerçevesinde irdelenmiştir.Yenilenen eğitim ve öğretim müfredat programı ve temel aldığıyapılandırmacı program uygulamalarından bahsedilmiş, oryantiringve oryantiring uygulamaları ile elde edilebilecek kazanımlar ayrı ayrıele alınmıştır. Oryantiring uygulamalarının kazanımlarıyla, ilköğretimderslerinin kazanımları arasında bağ kurularak, oryantiringuygulamalarının sağladığı kazanımlarla beraber bu dersleri dedesteklediği gösterilmeye çalışılmıştır.Yeni eğitim?öğretim yaklaşımı; çocuğun kendisini ifadeetmesini, yeterince oyun oynayarak doyuma ulaşmasını, sağlığınıkorumasını, geliştirmesini ve sportif yarışmalar içerisinde kendinikanıtlamasını esas almakta, öğrencinin kendi kararlarını verebilecek,ayakları üzerinde duran ve gerektiğinde kritik durumlarda cesaretleatılabilecek yetilere sahip olmasını sağlamaya çalışmaktadır.Oryantiring uygulamaları bu esaslar dâhilinde yapılabilecektir.Oryantiringin iyi anlamak, bu branştan en iyi verimi alabilmekve gerek ulusal gerekse uluslararası alanda başarılı olabilmek içinküçük yaşta verilecek eğitim ve öğretimin önemi büyüktür. Bukapsamda değerlendirdiğimiz oryantiring dersi, ilköğretim sporetkinlikleri dersi içerisinde uygulamaya konulduğunda, hem ülkesporuna hem de öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkısağlayabilecek, oryantiring aktiviteleri ile elde edilebilecekkazanımlar diğer derslerin kazanımları ile birçok konudaörtüşebileceğinden öğrencilere bu yönüyle de destekleyebilecektir.