Metrikler
Eğitim Bilgileri
2013 - 2018
2013 - 2018Doktora
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dil Bilimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
The impact of rater experience and essay quality on rater behavior and scoring
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
The effectiveness of written and oral feedback on EFL writing performance
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dil Bilimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2012 - 2020
2012 - 2020Öğretim Görevlisi
Bursa Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Okutman
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Turizm Ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2013 - 2018
2013 - 2018MYO Müdür Yardımcısı
Bursa Teknik Üniversitesi
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2021
20211. The Driving Forces behind Monolingual and Bilingual English-Medium Instruction: A Comparison of Students' Perspectives in Turkey Eğitim Dili Tamamen ve Kısmen İngilizce Olan Programların Arkasındaki İtici Güçler: Türkiye'deki Öğrencilerin Bakış Açılarının Karşılaştırması
ŞAHAN Ö., Sahan K.
Novitas-ROYAL
, cilt.15, sa.2, ss.81-97, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
20212. Investigating student and alumni perspectives on language learning and career prospects through English medium instruction
Sahan K., ŞAHAN Ö.
TEACHING IN HIGHER EDUCATION
, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
20203. Do experience and text quality matter for raters' decision-making behaviors?
ŞAHAN Ö., RAZI S.
LANGUAGE TESTING
, cilt.37, sa.3, ss.311-332, 2020 (AHCI, SSCI, Scopus)
2016
20164. Students learn English idioms through WhatsApp: Extensive use of smartphones
ŞAHAN Ö., ÇOBAN M., RAZI S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.1230-1251, 2016 (TRDizin)
2016
20165. A Language Needs Analysis of Engineering Undergraduate Students at a Technical University: A Turkish case
ŞAHAN Ö., ÇOBAN M., TOPKAYA E.
English for Specific Purposes World , cilt.51, sa.17, ss.1-33, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. EFL students and teachers attitudes towards foreign language speaking anxiety: A look at NESTs and Non NESTs
HAN T., TANRIÖVER A. S., ŞAHAN Ö.
International Education Studies
, cilt.9, sa.3, ss.1-11, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20147. Turkish Language Proficiency and Cultural Adaptation of American EFL Teachers in Turkey
ŞAHAN Ö., COFFMAN K. E., RAZI S.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.158, ss.304-311, 2014 (SSCI)
2014
20148. THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT EVALUATION OF LECTURER PERFORMANCE AND LECTURER SELF ASSESSMENT
ŞAHAN Ö., COFFMAN K. E.
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.85-94, 2014 (Hakemli Dergi)
Kitaplar
2019
20191. The impact of rater experience and essay quality on the variability of EFL writing scores
ŞAHAN Ö.
Global perspectives on language assessment., Papageorgiou, S., Bailey, K. M., Editör, Routledge, New York, ss.32-44, 2019
2017
20172. A Needs Analysis Based Study: The Professional Development Needs of EFL Instructors at a Technical University
ÇOBAN M., ŞAHAN Ö., COFFMAN K. E.
Researching ELT: Classroom methodology and beyond., Dinçay Köksal, Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.229-242, 2017