SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Improving Pre-Service Teachers’ Science Process Skills and Views about Scientific Inquiry
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.474-489, 2020 (Hakemli Dergi)
Analysis of Short Films of Prospective Teachers on Environmental Awareness
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.10, sa.2, ss.136-146, 2020 (Scopus)
Çocuğu Anaokuluna Devam Eden Ebeveynlerin Fen Etkinliklerine Katılımlarının İncelenmesi
Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.154-182, 2020 (Hakemli Dergi)
The Effect of Technology Supported Inquiry Based Learning in Science Education: Action Research
Journal of Education in Science Environment and Health
, cilt.6, sa.2, ss.120-133, 2020 (Hakemli Dergi)
Analysis of Middle School Students’ Views on Scientific Inquiryin the Context of Science Achievement
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI)
, cilt.9, sa.4, ss.373-388, 2018 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Gözlem Yapmaya İlişkin Algıları
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.1571-1584, 2018 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları FeTeMM Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.1502-1523, 2018 (Hakemli Dergi)
A Science Activity: Why? What for? How?
Journal of Inquiry Based Activities
, cilt.7, sa.2, ss.86-92, 2017 (Hakemli Dergi)
Özel Yetenekli Öğrencilerin FeTeMM’in Mühendisliği Hakkındaki İmajları
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.196-204, 2017 (Hakemli Dergi)
A comparison of the Attitudes of Rural and Urban Secondary School Students towards the Use of the Internet
World Journal on Educational Technology
, cilt.6, sa.2, ss.192-202, 2014 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Difficulties experienced by prospective classroom teachers in engineering designprocess activities
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019
An investigation about learning outcomes of sciencecurriculum in terms ofscientific reasoning skills
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019
Improving pre-servive teachers’ science process skills and views about scientific inquiry
The 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 26 Ağustos - 30 Eylül 2019
Analysis of the Questions of the 5th Grade Mathematics Text Book with Daily Life
International Conference on Mathematics, 3 - 06 Temmuz 2018
Draw a Mathematics Lesson: Middle School Students’ Perceptions About Mathematics Lesson
International Conference on Mathematics, 3 - 06 Temmuz 2018
Determining secondary school students’ interest in mathematics
ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018
Middle school students views on scientific inquiry: does academic achievement influence views concerning scientific inquiry?
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018
Adaptation of physics metacognition inventory to Turkish
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018
Evaluating the STEM activities prepared by prospective pre-school techers.
17th International Classroom Teaching Education Symposium (USOS 2018), 11 - 14 Nisan 2018
Bir TÜBİTAK 4004 Projesi: Özel Yetenekli Kızlar Mühendislikle Tanışıyor
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Preschool children’ metaphors of experiment
International Multidisciplinary Studies Congress, 25 - 26 Kasım 2017
Okul öncesi eğitiminde “Fetemm” konulu çalışmalardaki eğilimler
6th World Conference on Educational and Instructional Studies, 26 - 28 Kasım 2017
The investigation of 5th grade science textbooks activities in terms of scientific inquiry and engineering design process
International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017
Bir fen bilimleri etkinliği: neden? niçin? nasıl?
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Kasım 2017
A comparative analysis of 2013 and 2017 curricula for science course
5th International Conference on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017
Middle school studentsʹ metaphors of scientific inquiry
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017
Multivariate assessment of middle school students’ interest in STEM career: a profile from Turkey
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017
Üstün zekalı öğrencilerin bilimsel araştırma kavramı hakkındaki düşünceleri: bir BİLSEM örneği
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Eylül 2016
Özel yetenekli öğrencilerin FeTeMM’in mühendisliği hakkındaki imajları
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Cognitive and metacognitive questioning through physics in the topics of modern physics
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Öğretmen gözünden kırsalda eğitim
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Özel yetenekli öğrencilerin robotik uygulamalarına yönelik görüşleri
7th International Congress on New Trends in Education, 13 - 15 Mayıs 2016
Science Teacher Candidates’ Epistemological Beliefs and Critical Thinking Disposition
International EJER Congress, 8 - 10 Haziran 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
Beceri Temelli Soru Seti-IV Bileşik Değişken ve Denge Becerilerini Ölçme Soruları
Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.163-200, 2021
Eleştirel Düşünme Becerileri
Yeni Nesil Sorularla Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.27-32, 2021
Bilimsel Muhakeme ve Kavram Öğretimi
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.13-23, 2019
Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Olasılıklı Düşünme Etkinlikleri
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.191-219, 2019
Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) Yöntemiyle Bilimsel Muhakeme
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.23-33, 2019
Bilişsel Gelişimi Hızlandırma Etkinlikleri-Ters Orantılı Düşünme Etkinlikleri
Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.161-191, 2019