Eğitim Bilgileri
2018 - 2021
2018 - 2021Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Fen lisesi öğrencilerinin STEM entegrasyon süreçlerinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2017
2017Yüksek Lisans
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FeTeMM) MESLEKLERİNE YÖNELİK İLGİ DÜZEYLERİ
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
2012
2012Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin hayvanların deneylerde kullanımı ile ilgili sahip oldukları etik değerlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2009
2009VI. Deney Hayvanları Uygulama ve Etik Kursu
Sağlık ve Tıp
Gazi Üniversitesi
2009
2009Elektroforez Teknik. ve Uygulamaları Çalıştayı
Sağlık ve Tıp
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Araştırma Alanları
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2021
2019 - 2021Öğretim Görevlisi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
2016 - 2017
2016 - 2017Araştırma Görevlisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Kalite Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBirim Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Koordinatör Yardımcısı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEngelsiz Birimi Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2021 - 2021
2021 - 2021Rektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2019
2017 - 2019Biyoloji Öğretmeni
Şirket, Ankara Özel Keçiören Sınav Anadolu Lisesi, Ortaöğretim , Biyoloji Öğretmeni
2017 - 2019
2017 - 2019Biyoloji Öğretmeni-Ortaöğretim
Özel Keçiören Sınav Anadolu Lisesi, Biyoloji Öğretmeni-Ortaöğretim
2014 - 2015
2014 - 2015FEN-BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
ÖZEL ANKARA AMERİKAN KÜLTÜR KOLEJİ, FEN-BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Eğitim İstatistiği ve Uygulamaları
Eğitim Araştırmalarında Nicel Veri Analizi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Eğitim İstatistiği ve Uygulamaları
Seminer
Lisans
Çevre Eğitimi
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Öğretmenlik Uygulaması 2
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Biyoloji 3
Fizyolojik Psikoloji
Biyoloji 1
Çevre Eğitimi
Biyoloji 1
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
FBE 002 AS
Biyoloji 2
Fen Eğitiminde Materyal Tasarımı
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması-2
Çevre Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması-1
Öğrenme Psikolojisi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin STEM etinliklerine yönelik öz yeterliklerinin incelenmesi
Karakaya F. (Danışman)
U.BAHÇEPINAR(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2021 - 2021
2021 - 2021VII. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu-Biyoloji Eğitiminde STEM Uygulamaları
Akademik Birimler - Kurs
Karakaya F.
2017 - 2017
2017 - 2017VI. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu-Biyoloji Eğitiminde STEM Uygulamaları
Akademik Birimler - Kurs
Karakaya F.
Makaleler
2025
20251. Investigating the Biopesticide Effects of Juniperus communis L.: Oxidative Stress and DNA Damage in Lasioderma serricorne (Coleoptera: Anobiidae)
Saraç Cebeci E. T., Karakaya F., Baş H.
Archives of Insect Biochemistry and Physiology
, cilt.119, sa.4, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20252. Incomplete information or misconception?: investigation of pre-service science teachers’ knowledge and understanding of enzymes
KARAKAYA F., ADIGÜZEL ULUTAŞ M., YILMAZ M.
Journal of Biological Education
, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20243. Fen Eğitiminde Eğitsel Oyunlar: Biopoly örneği
Eser E., Dişli K., Çakır Z., KARAKAYA F.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.2054-2074, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Examination of Teachers Opinions on The Concept of New Generation Item According to Some Variables
Selçuk E., Karakaya F., Yılmaz M.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.11, sa.1, ss.33-47, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğretim Programı Farkındalıklarının İncelenmesi
KARAKAYA F., ÇAKMAK Z., CANER Ş. N., YILMAZ M.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.104-120, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Ders Kitaplarının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi: 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Örneği
Yılmaz M., Gündüz E., Çimen O., Karakaya F., Adıgüzel Ulutaş M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Investigation of secondary school students learning about the fungi kingdom
Karakaya F., Bilgili C., Soysal N., Yılmaz M.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.12, sa.4, ss.227-242, 2023 (ESCI, TRDizin)
2023
20238. Investigation of science teachers’ self-efficacy for online measurement and evaluation
Karakaya F., Selçuk E., Yılmaz M.
Pedagogical Research
, cilt.8, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Türkiye’de Yapılan STEM Eğitimi Yaklaşımı Çalışmalarının Mühendislik Tasarım Süreci Uygulamaları Bağlamında İncelenmesi
ADIGÜZEL ULUTAŞ M., ELMAS R., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.1111-1130, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Examination of the Effectiveness Biodiversity Argumentation Activities’ During the Distance Education Process
KARAKAYA F., ÜÇÜNCÜ G., Selçuk E., AKA E. İ., YILMAZ M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.511-546, 2023 (TRDizin)
2023
202311. Uzaktan Eğitim Sürecinde Biyoçeşitlik Argümantasyon Etkinliklerinin Etkililiğinin İncelenmesi
KARAKAYA F., ÜÇÜNCÜ G., SELÇUK E., İNCE AKA E., YILMAZ M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.511-546, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Investigation of Secondary School Students’ Self-Efficacy for STEM Activities
Bahçepınar U., KARAKAYA F.
Online Science Education Journal , 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Context-Based Biology Motivatıons of Secondary School Students
KARAKAYA F., ARIK S., YILMAZ M.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.33, sa.4, ss.376-382, 2022 (Scopus)
2022
202214. Example of thematic learning in early childhood science education: seed
ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., YILMAZ M., GİRENGİR A.
Journal for the Education of Gifted Young Scientists , cilt.10, sa.3, ss.399-409, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Developing the STEM Activities Self-Efficacy Perception Scale: Validity and Reliability Study
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.610-629, 2022 (TRDizin)
2022
202216. Making Yogurt: A Practical Study to Develop an Understanding of Useful Bacteria
ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Journal of Science Learning , cilt.5, sa.2, ss.321-333, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. Teachers’ views on assessment and evaluation methods in STEM education: A science course example
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.6, sa.2, ss.61-71, 2022 (Scopus)
2022
202218. Examining Critical Thinking Disposition of Science High School Students: 9th Grade Example
KARAKAYA F., YILMAZ M.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.9, sa.2, ss.841-851, 2022 (TRDizin)
2022
202219. Developing Preschool Students’ Awareness of Living Things: Fungi in Nature
KARAKAYA F., BOZKURT Ş., YILMAZ M.
Pedagogical Research
, cilt.7, sa.1, ss.1-10, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Fen Lisesi Öğrencilerinin Mühendislik Tasarım Süreçlerinin İncelenmesi
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.511-534, 2021 (TRDizin)
2021
202121. Examination of Pre-Service Science Teachers’ Conceptual Perceptions and Misconceptions about Photosynthesis
KARAKAYA F., YILMAZ M., İNCE AKA E.
Pedagogical Research
, cilt.6, sa.4, ss.1-11, 2021 (Scopus)
2021
202122. 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel İçerik ve Kazanımlar Açısından İncelenmesi
YILMAZ M., GÜNDÜZ E., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ASLAN İ.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.101-122, 2021 (TRDizin)
2021
202123. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uygulanan Uzaktan Eğitim Hakkında Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerinin Belirlenmesi
ARIK S., KARAKAYA F., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.601-659, 2021 (TRDizin)
2021
202124. Investigation of pre-service science teachers' knowledge about food web
KARAKAYA F., YILMAZ M., ADIGÜZEL M.
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.8, sa.3, ss.1511-1526, 2021 (TRDizin)
2021
202125. Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Liselere Geçiş Sınavında Sorulan Biyoloji Sorularına Yönelik Başarılarının İncelenmesi
İNCE AKA E., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.142-163, 2021 (TRDizin)
2021
202126. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organel Kavramına Yönelik Yanılgılarının İncelenmesi
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.403-420, 2021 (TRDizin)
2021
202127. Öğretmen Adaylarının Tür Çeşitliliği ve Tür Zenginliği Kavramlarına Yönelik Kavram Karmaşalarının İncelenmesi
YILMAZ M., KARAKAYA F., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.1-13, 2021 (TRDizin)
2021
202128. Teachers’ Views towards the Effects of Covid-19 Pandemic in the Education Process in Turkey
KARAKAYA F., ADIGÜZEL M., ÜÇÜNCÜ G., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Participatory Educational Research
, cilt.8, sa.2, ss.17-30, 2021 (Scopus)
2020
202029. Identifying and Correcting Pre-Service Teachers’xx Misconceptions about the Alternation of Generations
KARAKAYA F., YILMAZ M., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.4, ss.1047-1063, 2020 (TRDizin)
2020
202030. Investigation of the views of biology teachers on distance education: The case study of COVID-19 Pandemic
KARAKAYA F., ARIK S., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.4, ss.246-258, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202031. An activity for gifted and talented students to learn the concept of keystone species
ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Participatory Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.19-32, 2020 (Scopus)
2020
202032. Fen Lisesi Öğretmenlerinin TEOG ve LGS Sistemlerine Yönelik Görüşleri
KARAKAYA F., BULUT A. E., YILMAZ M.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.116-126, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202033. 2018 Biyoloji Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
KARAKAYA F., ADIGÜZEL M., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.122-135, 2020 (TRDizin)
2020
202034. Öğretmen Adaylarının Partenogeneze Yönelik Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Düzeltilmesi
KARAKAYA F., YILMAZ M., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.7, sa.1, ss.81-91, 2020 (TRDizin)
2020
202035. Determination of middle school students’xxviews about stem activities
KARAKAYA F., ALABAŞ Z. E., AKPINAR A., YILMAZ M.
IOJET , cilt.7, sa.2, ss.537-551, 2020 (TRDizin)
2019
201936. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
YILMAZ M., KARAKAYA F., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.30, ss.98-113, 2019 (TRDizin)
2019
201937. Ortaokul Öğretmenlerinin Türkiye’deki Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
KARAKAYA F., ARIK S., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.352-372, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201938. İlkokul Öğrencilerinin STEM Etkinlikleri Hakkında GörüşlerininBelirlenmesi: 4. Sınıf Örneği
KARAKAYA F., Yantırı H., YILMAZ G., YILMAZ M.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.13, ss.1-14, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201939. 11.SINIF BİYOLOJİ DERS KİTABINDAKİ KONULARIN BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
GÜNDÜZ E., YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.999-1015, 2019 (TRDizin)
2019
201940. 2018 Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programındaki Biyoloji Derslerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
İNCE AKA E., YILMAZ M., KARAKAYA F.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.133-143, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201941. Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe Hazır Olma Düzeyleri
KARAKAYA F., UZEL N., GÜL A., YILMAZ M.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.1, ss.373-396, 2019 (TRDizin)
2019
201942. Ortaöğretim öğrencilerinin endemik türlere yönelik etik yaklaşımlarının belirlenmesi
KARAKAYA F., IŞIL A., ALAKABAK E. Z., YILMAZ M.
Gazi Journal of Education Sciences , cilt.5, sa.3, ss.113-128, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201943. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyal Medyada Yer Alan Hatalı Sekizinci Sınıf Biyoloji Soruları Hakkında Farkındalıkları
YILMAZ M., ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., ÇİMEN O.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.1, ss.138-145, 2019 (TRDizin)
2019
201944. Helping Students Comprehend the Needs of Living Things in Their Natural Habitats Through Creative Drama Technique: A Musical Chair Game
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ADIGÜZEL M.
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.9, sa.2, ss.62-72, 2019 (Scopus)
2018
201845. BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ DERSİ ÜNİTE/KONULARINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ADIGÜZEL M.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) , cilt.3, sa.2, ss.145-154, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201846. The Misconceptions of Pre-Service Teachers Regarding the Spelling of Terms Identified with the Names of Scientists
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.14, sa.4, ss.347-360, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201847. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının incelenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S., YILMAZ M.
KSÜSBD , cilt.15, sa.2, ss.359-376, 2018 (TRDizin)
2018
201848. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARI
KARAKAYA F., ÜNAL A., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi (JRES) , cilt.5, sa.1, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201849. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik etik tutumlarının incelenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S., YILMAZ M.
Başkent University Journal of Education , cilt.5, sa.2, ss.225-232, 2018 (TRDizin)
2018
201850. STEM education awareness of pre-service science teachers
TEKEREK B., KARAKAYA F.
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) , cilt.5, sa.2, ss.348-359, 2018 (TRDizin)
2018
201851. SEKİZİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDAKİ BİYOLOJİKONULARININ BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
YILMAZ M., GÜNDÜZ E., ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., ÇİMEN O.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.17-35, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201852. Ortaokul öğrencilerinin fen-teknoloji-mühendislik-matematik (FeTeMM) mesleklerine olan ilgileri
KARAKAYA F., AVGIN S. S., YILMAZ M.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) , cilt.3, sa.1, ss.36-53, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201853. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Akranlarının Çevre Algılarının İncelenmesi
KARAKAYA F., ünal a., ÇİMEN O., YILMAZ M.
Online Fen Eğitimi Dergisi, , cilt.3, sa.1, ss.25-32, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201854. Okul öncesi öğretmen adaylarının insan anatomisi ve fizyolojisi dersine yönelik sınav kaygılarına neden olan durumlar ve kaygı durumunu azaltan etkenler.
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ÜÇÜNCÜ G.
Anadolu Öğretmen Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-18, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201755. Examining of biology subjects in the science textbook for grade 7 regarding scientific content
YILMAZ M., GÜNDÜZ E., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.6, sa.3, ss.128-142, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201756. Environmental Ethics Awareness of Teachers
KARAKAYA F., YILMAZ M.
International Electronic Journal of Environmental Education , cilt.7, sa.2, ss.105-115, 2017 (Scopus)
2017
201757. Environmental Literacy Dimensions of Pre-Service Teachers
KARAKAYA F., AVGIN S. S., YILMAZ M.
Üniversitepark Bülten
, cilt.6, sa.1, ss.95-108, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201758. Nature relatedness of pre-service teachers
KARAKAYA F., Avgin S. S., Gomlek E., Balik M.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.79-87, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
201759. EXAMINATION OF PRE-SERVICE TEACHERS’xx ANXIETY LEVELS ABOUT TEACHING PROFESSION
KARAKAYA F., AVGIN S. S., Gömlek E., Balık M.
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) , cilt.4, sa.2, ss.162-172, 2017 (TRDizin)
2017
201760. EXAMINATION OF TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENTKNOWLEDGE (TPACK) SELF-EFFICACY FOR PRE-SERVICESCIENCE TEACHERS ON MATERIAL DEVELOPMENT
KARAKAYA F., YAZICI M.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.3, ss.252-270, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201761. TEACHER CANDIDATES ETHICAL APPROACHES RELATED TO ANIMAL EXPERIMENT
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.2, ss.80-100, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201662. Ethical Reasoning in STEM Disciplines
TEKEREK M., KARAKAYA F., TEKEREK B.
Ethical Reasoning in STEM Disciplines , cilt.7, sa.32, ss.182-188, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201663. Effect of demographic features to middle school students attitude towards FeTeMM STEM
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
International Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.4188-4198, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201664. Analysis of Primary School Student s Science Learning AnxietyAccording to Some Variables
KARAKAYA F., AVGIN S. S., kümperli e.
Journal of Education and Practice , cilt.7, sa.33, ss.24-31, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201665. DETERMINING THE TEACHERS LEVEL OF OBEYING THE ETHICAL RULES ACCORDING TO STUDENT PERCEPTION
AVGIN S. S., KARAKAYA F.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.12, ss.1-11, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201666. Investigation of teacher science discipline self confidence about their technological pedagogical content knowledge tpack
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.9, ss.1-20, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201667. Students' ethical approaches related to animal experiment: 9th grade example
KARAKAYA F., Arslan O.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.5, sa.4, ss.208-223, 2016 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yükseköğretimde katılımcı kalite yönetimi: Akademik ve idari personel deneyimleri
PINARCIOĞLU M., KARAKAYA F., YILMAZ M.
8. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı (IHEC 2025), Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. YKS’ye Hazırlanan Mezun Öğrencilerin Biyoloji Öğretmenliği Programlarını Tercih Etmeme Nedenleri
GÜL Ş., KARAKAYA F., ADIGÜZEL ULUTAŞ M., YILMAZ M.
V. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Ekosistemlerde Beslenme İlişkileri: Besin Ağı Modeli
ESER E., KARAKAYA F., YILMAZ M.
V. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Dolaşım sistemi konusuna yönelik üç aşamalı kavram testinin geliştirilmesi
CANER Ş. N., KARAKAYA F., YILMAZ M.
V. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20245. Determination of science high school students' perceptions and views on STEM integration processes
KARAKAYA F., YILMAZ M.
ASES II. International Çanakkale Scientific Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 24 - 25 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biyoloji Konularına İlişkin Öz Yeterlikleri: Covid-19 Pandemi Örnek Olayı
ARIK S., KARAKAYA F., YILMAZ M.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Ortaokul Öğrencilerinin STEM Etkinliklerine Yönelik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
Bahçepınar U., KARAKAYA F.
14th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 31 Ağustos - 03 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20228. Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının 204 Zooloji-2 Dersi Kapsamında Vize ve Final Puanlarının Beklenen ve Gözlenen Puanlar Açısından İncelenmesi
SELÇUK E., KARAKAYA F., YILMAZ M.
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
ADIGÜZEL M., KARAKAYA F., YILMAZ M.
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Bilimsel İçerik ve Kazanımlar Açısından İncelenmesi: Biyoloji Konuları Örneği
YILMAZ M., GÜNDÜZ E., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. Biyoloji öğretmen adaylarının biyolojik çeşitliliğin önemi ve korunmasına yönelik kavramsal ilişkilendirme düzeyleri
Türksal A., Aslan İ., KARAKAYA F., YILMAZ M.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Biyoloji öğretmen adaylarının pandemi sürecinde uygulamalı derslere yönelik görüşlerinin belirlenmesi
ASLAN İ., TÜRKSAL A., YILMAZ Z., KARAKAYA F., SELVİ M., YILMAZ M.
V. International Teacher Education and Acrreditation Congress, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202113. Biyoloji öğretmen adaylarına göre ideal bir biyoloji öğretmeninde olması beklenen yeterliklerin belirlenmesi
Aslan İ., Kılıçaslan S. M., YILMAZ M., KARAKAYA F.
V. International Teacher Education and Acrreditation Congress, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202114. Üstün yetenekli öğrencilerin biyoçeşitliliği tehdit eden faktörlere ilişkin bazı kavramları öğrenmelerine yönelik bilimsel okuma parçaları etkinliklerinin geliştirilmesi
ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., YILMAZ M.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Ortaoğretı̇m öğrencı̇lerı̇nı̇n ekolojı̇k sorunlara yönelı̇k çevre bı̇lı̇ncı̇ farkındalıklarının belı̇rlenmesı̇
Aslan İ., YILMAZ M., KARAKAYA F.
The 10th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
202116. Ortaokul öğrencı̇lerı̇nı̇n mendel genetı̇ğı̇ kavramlarının öğrenı̇lmesı̇ne yönelı̇k görüşlerı̇nı̇n belı̇rlenmesı̇
KILIÇASLAN S. M., YILMAZ M., KARAKAYA F.
The 10th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
201917. YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DIŞ PAYDAŞLARDAN BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ
KANOĞLU M. F., KARAKAYA F.
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN KALİTE, AKREDİTASYON VE ULUSLARARASI YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ STANDARTLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
KARAKAYA F., ARIK S., YILMAZ M.
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201919. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) VE LİSELERE GEÇİŞ SINAVLARININ (LGS) ÖĞRENCİGÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., KILIÇASLAN S. M.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1739-1743, (Tam Metin Bildiri)
2019
201920. BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL YETERLİLİK TESTİ (TYT) VE ALAN YETERLİLİK TESTİNE (AYT)YÖNELİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ADIGÜZEL M.
VI th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1744-1748, (Tam Metin Bildiri)
2019
201921. Views of Biology Teacher Candidates on Project-Based Learning Methodology
KARAKAYA F., UZEL N., YILMAZ M., GÜL A.
2nd International Conference on Education,Technology and Science, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201922. Views of Biology Teacher Candidates on Project-Based Learning Methodology
KARAKAYA F., UZEL N., YILMAZ M., GÜL A.
2nd International Conference on Education,Technology and Science-GlobETS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, ss.17-30, (Tam Metin Bildiri)
2018
201823. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., adıgüzel m.
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. Biyoloji Öğretmen Adayların Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., adıgüzel m.
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. MEB Ortaöğretim 10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
GÜNDÜZ E., YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., adıgüzel m.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. An investigation on undergraduate programs of teacher training regarding 21th century skills: Example of elementary mathematics and science
TEKEREK B., KARAKAYA F., TEKEREK M.
EDUCCON 2018 Education Conference, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2018, cilt.2, ss.71-75, (Tam Metin Bildiri)
2018
201827. MEB Ortaöğretim 9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
GÜNDÜZ E., YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., adıgüzel m.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201828. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Hazır Olma Düzeyleri
KARAKAYA F., UZEL N., GÜL A., YILMAZ M.
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi-UBEK, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusunda Çevre Etik Değerlerinin İncelenmesi.
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
X.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201830. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ortaöğretim Biyoloji Dersi Konularına Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi.
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
201631. İlköğretim öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin mesleki etik ilkelerine uyma düzeylerinin belirlenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S., YILDIRIM B.
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güvenlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeylerinin belirlenmesi
balık m., GÖMLEK E., KARAKAYA F., AVGIN S. S.
VI. International Congress on Research in Edducation (ICRE), Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Öğretmen Adaylarının Doğayla İlişkisinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi
GÖMLEK E., BALIK M., KARAKAYA F., AVGIN S. S.
3.Ulusal Çevre Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 28 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Ortaokul Öğrencilerinin Stem e S Stem Karşı Tutumlarının Belirlenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
IIInd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Hayvanların Deneylerde Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Sahip Olduğu Etik Değerler
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
IIInd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201637. Öğretmen Adayların Çevre Okuryazarlığı Hakkında Tutum Davranış ve Algı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARAKAYA F., AVGIN S. S.
1.Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Karasal Yaşam Amacının Öğretim Programlarındaki Yeri
ARIK S., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Türkiye'de Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminin Öğretim Programlarındaki Yeri: İlköğretim Ve Ortaöğretim Kademeleri, KIZILAY ESRA, HAMALOSMANOĞLU MUSTAFA, Editör, vizitek, Ankara, ss.297-330, 2024
2024
20242. Sudaki Yaşam Amacının Öğretim Programlarındaki Yeri
KARAKAYA F., ARIK S., YILMAZ M.
Türkiye'de Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminin Öğretim Programlarındaki Yeri: İlköğretim Ve Ortaöğretim Kademeleri, KIZILAY ESRA, HAMALOSMANOĞLU MUSTAFA, Editör, vizitek, Ankara, ss.279-298, 2024
2023
20233. Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Milattan Önce Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri, Yılmaz Mehmet, Özen Yunus, Yüksel İbrahim, Karakaya, Ferhat, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2023
2023
20234. Ortaokul Öğrencilerinin Canlı Varlıklara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
SOYSAL N., BİLGİLİ C., ADIGÜZEL ULUTAŞ M., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali, Benzer, Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.133-148, 2023
2023
20235. Öğretmenlerin Su Sorununa Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
BİLGİLİ C., SOYSAL N., ADIGÜZEL ULUTAŞ M., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.149-168, 2023
2022
20226. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Covid-19 Salgınına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-IV, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.107-120, 2022
2022
20227. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
ADIGÜZEL M., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Eğitimde Kuramsal ve Uygulamalı Akademik Araştırmalar- I, Çetin Turhan, Kılıçoğlu Gökçe, Sözen Erol, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.483-490, 2022
2021
20218. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi: Okul Öncesi Örneği
ÜÇÜNCÜ G., KARAKAYA F., YILMAZ M.
Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler, Çetin, Turhan; Türksever, Ömer; Gökalp, Ali, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.132-158, 2021
2021
20219. İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Dersine Yönelik Görüşlerin İncelenmesi: Okul Öncesi Örneği
KARAKAYA F., YILMAZ M.
Pandemi Sürecinde Eğitim Bilimlerinde Yeni Yönelimler, Çetin Turhan; Türksever, Ömer; Gökalp Aydın, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.159-171, 2021
2019
201910. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının KPSS Fen Bilimleri Öğretmenliği ÖABT Sorularını Cevaplama Durumlarının ve Sınava Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
İNCE AKA E., YILMAZ M., KARAKAYA F.
İlköğretim Çalışmaları: Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN Mehmet Engin DENİZ Mehmet TORAN Mehmet Hayri SARI Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.499-515, 2019
2019
201911. Pre-Service Biology Teachers‟Values in Deciding on Ethical Dilemmas about Environment: Global Warming Example
YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ADIGÜZEL M.
Current Researches in Environmental Education, Ali Gül Nurcan Uzel, Editör, SRA Academic Publishing, ss.153-162, 2019
2018
201812. MEB ortaöğretim 10. sınıf biyoloji ders kitabının bilimsel içerik bakımından incelenmesi
GÜNDÜZ E., YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., ADIGÜZEL M.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR-2018, Şahin, Harun; Temizer, Abidin; Erdoğan, Fatma, Editör, IVPE, ss.607-630, 2018
2018
201813. MEB Ortaöğretim 10. sınıf Biyololoji Ders Kİtabının Bilimsel İçerik Bakımdan İncelenmesi
GÜNDÜZ E., YILMAZ M., ÇİMEN O., KARAKAYA F., adıgüzel m.
Eğitim Bilimerinde Güncel Akademik Çalışmalar, Harun Şahin, Abidin Temizer, Fatma Erdoğan, Editör, İVPE, Ankara, ss.607-630, 2018
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025
Fen bilimleri öğretmenlerinin proje danışmanlık yeterliklerinin incelenmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Karakaya F., Eser E.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Canlıların Beslenme İlişkilerini Gösteren Arduino Destekli Öğretim Materyalinin Geliştirilmesi ve Kullanımı
TÜBİTAK Projesi
Karakaya F., Eser E.(Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 2024Dolaşım Sistemi Konusuna Yönelik Üç Aşamalı Kavram Testinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Karakaya F., Caner Ş. N.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitsel Oyunlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi: Biyopoly Örneği
TÜBİTAK Projesi
Karakaya F.
2021 - 2022
2021 - 2022
Doğadan Öğreniyorum: Okul Öncesi Öğretmenleri Doğa Temelli Öğrenme Ortamları Tasarlıyor
TÜBİTAK Projesi
Karakaya F., Çimen O.(Yürütücü), Arık S., Üçüncü G., Erol M.
2016 - 2017
2016 - 2017Öğretmenlik Mesleği Etik Değer Envanterin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARAKAYA F.
2016 - 2016
2016 - 2016Öğretmen Adaylarının Kişilik Boyutlarının Onların Öğretmeliğe Karşı Tutumlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Atalmış E. H.(Yürütücü), Tekerek M., Karakaya F.
2016 - 2016
2016 - 2016FeTEMM Disiplinlerinde Etik Farkındalığı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KARAKAYA F.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTurkish Journal of Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTurkish Journal of Education
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAkademik Kurul Direktörlüğü
Bilim Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2024
Ağustos 2024Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2024
Haziran 2024EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021Eurasia Journal Of Mathematics Science And Technology Education
SCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021International Online Journal of Education and Teaching
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Anadolu Öğretmen Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2022
Ekim 2022IV. ULUSAL BİYOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Türkiye
Eylül 2022
Eylül 2022Uluslararası Sürdürülebilir Eğitim Günleri (USEG)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Ankara, Türkiye
Mart 2022
Mart 2022EDUCCON 2022
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Kahramanmaraş, Türkiye
Aralık 2021
Aralık 20213 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Yozgat, Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020EDUCCON 2020
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Kahramanmaraş, Türkiye
Eylül 2018
Eylül 2018EDUCCON 2018
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaya F.
Ankara, Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
07 Ekim 2023 - 08 Ekim 2023
07 Ekim 2023 - 08 Ekim 2023III. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021
07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021VIIIth International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Nevşehir-Türkiye
04 Haziran 2021 - 06 Haziran 2021
04 Haziran 2021 - 06 Haziran 2021V. International Teacher Education and Acrreditation Congress
Katılımcı
Ankara-Türkiye
04 Haziran 2021 - 06 Haziran 2021
04 Haziran 2021 - 06 Haziran 2021V. International Teacher Education and Acrreditation Congress
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 29
h-indeksi (SCOPUS): 2
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2025
Ağustos 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Elif Nur KARLI juri üyeliği - Gazi Üniversitesi
Temmuz-2025
Temmuz 2025Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Mayıs-2024
Mayıs 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Gazi Üniversitesi
Mart-2024
Mart 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Gazi Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Abdulkadir Karadağ Tez Savunması - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Mayıs-2022
Mayıs 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Serap Varlı Tez Savunması - Gazi Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ebru Şata'nın Yüksek Lisans Juri Üyeliği - Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aybüke DUYGULU'nun Yüksek Lisans Tez Savunma Juriliği - Gazi Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gözde Güvendi'nin Yüksek Lisans Tez Juri Üyeliği - Gazi Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021